känn ingen press av att du måste hålla igång intresset.
Jag hamnade i lite av samma situation i våras, har alltid varit överintresserad av jakt, till och med haft magsår av jaktlust. men plötsligt, efter en dålig toppjaktsvinter tappade jag intresset helt. luftgevärsskytte, lerduveskytte, kulskytte, jaktstigar, jaktforum, småviltsjakt, nej inget kändes lockande längre. men jag kan säga att jag är nästan glad över den här svackan. man kunde slappna av och man kunde släppa pressen av att alltid ligga på topp. nu fick jag istället chansen att prova på något nytt. göra som jag ville. börja om på nytt. och jakten fanns ju där som jag skulle kunna återvända till när som helst, en viss trygghet.
nu betyder fåglar och foto lika mycket för mig som jakten gjorde för ett år sen. nu sådär efter några månaders helt uppehåll börjar jakt intresset komma krypande igen, man tar fram bössan och pillar lite på den i lugn och ro. man hittar en stor kartong med bäverskinn man skjutit tidigare, väcker gamla minnen från jaktsituationer som man helt glömt.
så mitt råd är att du säger till dig själv att intresset kommer tillbaka förr eller senare, bara en tids fråga. ställ tryggt in kameran i garderoben och sälj för guds skull inte telet eller kameran om du verkligen inte behöver, gör du det kommer du känna det svårare att komma tillbaka.
hadet bra.
//jonas