ebermark
Avslutat medlemskap
Jag har olika inställningar jag använder ofta sparade på dom. Hur annars skulle man nyttja dom?Som frågan lyder, Hur nyttjar du C-lägena på din canon? Och hur har du konfigurerat dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har olika inställningar jag använder ofta sparade på dom. Hur annars skulle man nyttja dom?Som frågan lyder, Hur nyttjar du C-lägena på din canon? Och hur har du konfigurerat dem?
Så, jag skulle kanske lika gärna kunna ställa det på manuellt+spegeluppfällning, vilket är något jag oftare är och gräver i menyerna efter.
Spegeluppfällning behöver man inte gräva i menyerna för på en modern Canon-kamera. Det räcker att trycka på knappen som startar Live View.
Det ser du väl när du rattat in dom? Om de är så lika så förstår jag att du inte behöver använda dig av dom.
Mina C-lägen är helt olika.
C1 för motiv mot klar himmel,
C2 för lekande barn
C3 för frugan när hon väl orkar ta upp kameran och fotografera. Vill absolut inte att hon använder den gröna rutan och heller inte P-läget.
Glömmer jag vad C1 resp. C2 är till för så kikar man snabbt på displayen och upptäcker direkt skillnaderna.
/Stefan
Om du använder M så minns kameran dina inställnignar.
Petter ...
C3 för frugan när hon väl orkar ta upp kameran och fotografera. Vill absolut inte att hon använder den gröna rutan och heller inte P-läget.
Precis! och då slipper man fåneriet att trycka två gånger på avtrycket dessutom.
Spegeluppfällning behöver man inte gräva i menyerna för på en modern Canon-kamera. Det räcker att trycka på knappen som startar Live View.