ANNONS
Annons

Hur mycket pengar gör ni av med?

Produkter
(logga in för att koppla)
A du Ulf, jag hoppas en dag kunna försörja mig på bilderna, men det blir kämpa och kämpa om jag ska nå det målet, vissa bilder tävlar jag med och har haft lite framgång, har även fått sålt bilder privat.
Sen arkiverar jag min bilder i såna här hurts skåp eller vad d nu heter.
Sen kan jag hänga upp en och annan bild på väggen som jag blir riktigt nöjd med.
Mvh/jim

ols skrev:
...ska man räkna med datorn så blir det en jäkla dyr hobby.
ÄÄhhh...jag har polare som kör bl.a. roadracing. Jämfört med dem är foto en billig hobby, även om det blir några stötar när man köper grejor.
Köper man en NY bil, som man egentligen inte behöver och som tappar 100Kkr på tre år säger ingen nåt. Köper man ett objektiv för 20kkr (som håller hela livet) tycker folk att man är helt galen...

Linmajon skrev:

ÄÄhhh...jag har polare som kör bl.a. roadracing. Jämfört med dem är foto en billig hobby, även om det blir några stötar när man köper grejor.
Köper man en NY bil, som man egentligen inte behöver och som tappar 100Kkr på tre år säger ingen nåt. Köper man ett objektiv för 20kkr (som håller hela livet) tycker folk att man är helt galen...

Jag håller med dig linmajon helt och hållet, man ska göra det man vill här i livet, har man inte råd så får man försöka fixa det på nåt sätt.
En kompis till mig tyckte jag var totalt sjuk i huvet när jag köte utrustning för 100.000 kr, scanner ,´mellanformat och rubbet.
Men d är en hobby,, jag behöver dom prylarna.
Lev gott, det är mitt råd till alla.
/jim

Jag lägger ner mycket pengar men tänker ungefär som Mats. Vad kostar en bil? En båt? Att gå ut på krogen flera kvällar i veckan? En vecka i spanien? Jimbo, du är inte sjuk i huvudet. Tvärtom, väldigt frisk.

Kontoutdrag

Blev lite nyfiken, och beslöt mig för att kolla mina kvitton från Foto Elektronik och de 2 andra butikerna jag handlar från.

(Perioden jan-Augusti 2002)

Kameror 137 000 kr
Framkallningar och film 166 000 kr
Studioutrustning och rep av utrustning/kameror 102 000

Summa: En jävla massa pengar!!!

Vilket hade givit mig NÄSTAN 30 stora starka ÖL på Cafe Opera . . . . . . . .

Niklas, som fortfarande älskar nakna kvinnor.

Är amatör och har lagt ut ca 11.000kr i år p.g.a. byte av digitalkamera. Förra året blev det strax under 10.000kr (Köpte bl.a. filmscanner).

Oj då!

Trodde inte det var så många som vågade syna sig själva.

Visst det är kanske inte den allra dyraste hobyn men väldans utbredd. Så i slutändan blir det en jädrans massa pengar i omsättning.

Personligen har jag inte "slösat" så värst i år.

En 25 lappar har nog rykt men tack och lov har det väl givigt lika mycket tillbaka.

Riktig tur du har joker som har en så förstående fru:))

senaste 12 månaderna...30 000:-
2 kameror, 1 dia/negativskanner, 2 minneskort, 4 konverter, makro, vidvinkel 0.8X, tele 1.45X och 1.85X,
2 stativ...och div andra tillbehör.

För er som ligger och grubblar på nätterna....
Ett snabbt överslag gör gällande att:

* Den som köpte Ericsson-aktier för 100 000 svenska kronor för två år sedan har idag ett värde på runt 5000 kronor kvar (att köpa fotoutr. för).

* Den som köpte Song Networks aktier för 100 000 kronor, har idag nån tusenlapp kvar (till fotoutr.).

* Den som gick på bolaget och köpte Åbro Original Starköl för 100 000 kronor, drack ur dem, hade trevligt, och går och pantar tomflaskorna så får denne runt 6500 kronor
( = ett antal helkvällar PLUS att man kan köpa ett bra objektiv).

Jag har inte såå taskigt samvete efter mina inköp av fotoprylar i år (25 papp ungefär).

/Jim

jim.sohlman skrev:
För er som ligger och grubblar på nätterna....
Ett snabbt överslag gör gällande att:

* Den som köpte Ericsson-aktier för 100 000 svenska kronor för två år sedan har idag ett värde på runt 5000 kronor kvar (att köpa fotoutr. för).....

- Den som köpte Ericsson för 100.000:- i Måndags (19/8) för 5.25 och sålde på Onsdagen (21/8) för 8.75 gjorde en vinst på 3.50/aktie eller 56.000:- eller då 41.000 efter skatt....På två dagar....

Tyvärr hade jag bara 10.000:- att placera... ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar