Annons

Hur mycket får ni ner i Dakine Mission Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

KeeM

Ny medlem
Hej,

jag är ute efter en ny kameraväska då Lowepro Slingshot 202AW är för liten för de prytlarna jag vill ha med. Tänkte då kolla om någon har erfarenhet av liknande tillbehör som jag har i denna väska.

Det jag vill ha ner är.
Canon 450D med batterigrepp monterat och 70-200 L4 IS USM monterat.
Canon EF-S 17-85 IS USM
Speedlite 430EX
motsolsskydd till dessa.

Största funderingen går ju kring om kameran går ner med batterigreppet monterat. Det andra tror jag får plats med råge.

Hur upplevs väskan i övrigt? Pilligt att få ut kameran osv osv...

Är tacksam för svar och gärna någon bild.
MVH
Kim
 
Jag har en Dakine Mission Photo och är jättenöjd. Jag har en Canon 5D mark II och med greppet monterat är det precis att den går ner. En 450D är betydligt mindre så den borde gå ner utan några problem.

Annars är det inte så jobbigt att få ut kameran tycker jag inte, okej, man måste ta av sig ryggan...

Annars finns det plats för 2 objektiv och lite annat.
 
...jag är ute efter en ny kameraväska då Lowepro Slingshot 202AW är för liten för de prytlarna jag vill ha med.

För mig räcker 202AW med ungefär liknande utrustning;
Nikon D300s med monterat batterigrepp,
24-70/2,8,
10-24/3,5,
SB-900,
extra kompaktkamera,
alla laddare och instruktionsböcker, ND fader filter mm.
Funderar på att även skaffa ett 70-200/2,8 vilket jag räknar med att få plats till.
Går bra att få ut kameran utan att ta av sig ryggan, men nog är den tung att bära med bara en sling under längre tid ;-)

Är det "bara" det du listar du vill ha med dig eller är det egentligen något mera, t.ex. laptop?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.