Wow, kan man säga att alla dessa inlägg är hoppingivande? Nej, tyvärr verkar det inte så. Jag börjar nog inse allvaret i det hela och kanske rusta mig bättre för det. Samtidigt så behöver man ju erfarenhet för att verkligen veta hur man ska rusta sig. Givetvis har jag tänkt mig att så småningom leva av mitt fotande men som någon här skrev (Lars kanske) att man få komma med nya idéer och lösningar hela tiden för att inte falla av. Det är ungefär som nedladdningsfrågan, men i den går vi inte på nu
.
Men visst är det tråkigt att det har blivit en sådan bransch. Väldigt otacksamt arbete också. På tal om otacksamhet så bad mig en anhörig till mig om att fota hans barn. Eftersom han hade hjälpt mig med lite saker så tänkte jag att jag ställer upp och inte tar något betald alls. Fotade barnen och la ner ganska mycket tid på små retuscheringar också. Sedan levererade jag bilderna via mail. Innan jag levererade bilderna så pratade jag med honom och meddelade att jag skulle skicka bilderna.
Tror ni att han har hört av sig efter det eller?
Ja, då tror ni rätt. Han har inte gjort det alls. Inte ens ett tack. Så jag är fortfarande små chockad av det. Förväntade mig inte att han inte ens skulle höra av sig och säga vad han tycker om bilderna. Samtidigt skulle någon reparera din bil och du skulle bara be denna skicka nycklarna och sedan aldrig höra av dig till människan och tacka åtminstone, så hade det blivit världens väsen om det.
Känns som fotande är något som folk tycker att vi har så roligt att vi inte ens behöver få betalt för det.
Men men, det är bara att justera sig efter folket och veta bättre till nästa gång
Irfan