Loungepuppy
Avslutat medlemskap
Hej,
Ska skriva ut en digital bild ¨(ca 3000 x 2200) i storlek ca 120 x 80 cm att framkallas på Crimson med Lambda, jag vill inte montera själv, helst. Har slabbat med kapa och fixspray och detvar för jobbigt. Bilden ska hänga på väggen i vardagsrummet.
Har läst en del diskussioner här men inte kommit på hur jag ska göra.
Jag vill att
- det inte ska bli för dyrt
- bilden inte ska slå sig
- skall hålla några år åtminstone
Ramat: Då måste jag lämna in. Verkar dyrt och bökigt.Tror inte heller bilden i sig tjänar på det.
Kapa: Risk att bilden slår sig? Finns det syrafri kapa? 1500:- inkl UV-skydd
Dibond: För dyrt, blir 2500:- inkl UV-skydd
Finns det andra alternativ? Några knep?
Jag läste ngnstans att man kan låta labbet montera bilden på kapa och på motsatta sidan ha ett oexponerat fotopapper för att få ett symmetriskt "motdrag" för att minska slag?
Ska skriva ut en digital bild ¨(ca 3000 x 2200) i storlek ca 120 x 80 cm att framkallas på Crimson med Lambda, jag vill inte montera själv, helst. Har slabbat med kapa och fixspray och detvar för jobbigt. Bilden ska hänga på väggen i vardagsrummet.
Har läst en del diskussioner här men inte kommit på hur jag ska göra.
Jag vill att
- det inte ska bli för dyrt
- bilden inte ska slå sig
- skall hålla några år åtminstone
Ramat: Då måste jag lämna in. Verkar dyrt och bökigt.Tror inte heller bilden i sig tjänar på det.
Kapa: Risk att bilden slår sig? Finns det syrafri kapa? 1500:- inkl UV-skydd
Dibond: För dyrt, blir 2500:- inkl UV-skydd
Finns det andra alternativ? Några knep?
Jag läste ngnstans att man kan låta labbet montera bilden på kapa och på motsatta sidan ha ett oexponerat fotopapper för att få ett symmetriskt "motdrag" för att minska slag?
Senast ändrad: