ANNONS
Annons

hur många volt ligger orginal NP-E3 på?

Produkter
(logga in för att koppla)

progma

Medlem
Tja! Blev lite fundersam på mitt batteri samt laddare då jag tyckte att mitt batteri blev övernaturligt varmt och luktade lite bränt (Inga praktiska problem vid fotografering). På laddaren stod det 14,5 volt ut och på batteriet står det 12 volt. någon som vct vad specen på orginalbatteriet säger?? om det skiljer sig på volten på orginalet och pirat så känner iaf jag att jag vill köra orginal. Någon som har erfarenheter och information kring detta??

laddare

är i behov av en laddare till np e3 batteriet i min kamera. Ngn som vet var kan man få tag på en till vettigt pris. 3000 spänn är i saftigaste laget.
Alla svar är tas tacksamt emot.

mv daniel

tusen tack

precis vad jag ville ha. Hittade en liknande i singapore men zebra media känns som ett mkt smidigare alternativ.

thanx

exakt

det var den jag hittade men vägen via zebramedia känns smidigare. Fattar inte varför originalet ska kosta så mkt. Har ngn erfarenhet av den billigare reseladdaren?
Är den snabb, hållbar?

Den är bra och framför allt mycket mindre än Canons jätte-stora laddare. Men den har ingen refresh knapp så du kan inte tömma batteriet innan du ska ladda det

ok

ok, tack för svaren, betyder det att jag måste ladda ur batteriet via kameran då för at få ut maximalt av batteriet? Jag trodde det kvittade om batteriet var urladdat eller ej?
kanske inte i det här fallet tydligen.

mvh Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar