allj
Aktiv medlem
Jag köpte nyss ett Canon 70-200 2.8 L USM och jämförde det med kompisens exemplar idag. Blev förvånad över hur mycket som skiljde på de olika objektiven, båda Canon EF 70-200 2.8 L USM. Utan IS alltså.
Motljusskyddet är inte "luddigt" invändigt på min. Motljuskyddet är av modell ET-83.
Texten "CANON ZOOM LENS EF 70-200mm 1:2.8 L ULTRASONIC" längst fram på objektivet, närmast motljusskyddet, är i annat typsnitt och storlek.
Stativfästet har ett större vrede och det finns inget Canon emblem på fästet.
Finns det fler versioner, eller årsmodeller av 70-200 2.8 utan IS?
En till fråga, kan man lämna in objektivet till Canon och få det smörjat? Zoomringen är väldigt trög och fastnar nästan om man inte vrider konstant. Plus att det låter väldigt mycket när man zommar, låter och känns som ett kugghjul ungefär.
Motljusskyddet är inte "luddigt" invändigt på min. Motljuskyddet är av modell ET-83.
Texten "CANON ZOOM LENS EF 70-200mm 1:2.8 L ULTRASONIC" längst fram på objektivet, närmast motljusskyddet, är i annat typsnitt och storlek.
Stativfästet har ett större vrede och det finns inget Canon emblem på fästet.
Finns det fler versioner, eller årsmodeller av 70-200 2.8 utan IS?
En till fråga, kan man lämna in objektivet till Canon och få det smörjat? Zoomringen är väldigt trög och fastnar nästan om man inte vrider konstant. Plus att det låter väldigt mycket när man zommar, låter och känns som ett kugghjul ungefär.