Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur många storlekar gör ni era bilder i?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
wennerstrom
Aktiv medlem
Antar att du menar digitala bilder och inte papperskopior, så here goes. Jag brukar alltid tänka att jag ska göra ett par olika storlekar på mina bilder, när jag scannat dom, eftersom jag brukar kasta bort "orginalfilen" när jag är klar med redigeringen (jag har ju trots allt diabilden/negativet kvar). Allt arbete jag lagt ner på beskärning, färgkorrigering, kurvor etc är ju trots allt skönt att slippa göra om ifall jag vill ha bilden i en annan storlek än den jag just för tillfället siktar på. Dock slutar det 9 gånger av 10 med att jag redigerar, skalar ner, skärper, sparar, och stänger photoshop utan en tanke på att fixa alternativstorleker. Så dum är jag. Funderar på att sätta en stor lapp på skärmen som påminnelse till mig själv.
Dadigan
Avslutat medlemskap
jag fixar till 90 procent av bilden i orginalstorleken och sparar den utan oskarp mask som tiff. Sen gör jag den till 800*x pixlar när den ska in i tidningen(webben) och lägger på skärpa samt konverterar till sRGB. När bilden är uppe så tar jag bort den lilla varianten och har bara kvar orginalet så jag kör egentligen bara på en storlek.