Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många kameror säljs det i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gatufoten

Aktiv medlem
Skulle vilja veta hur många videokameror det säljs i Sverige. Om du vet, gärna antal digitalkameror också.

Har du sett någon form av statistik?

Åse Kleveland (Filminstitutet) drog till med att det kommer att säljas 100 000 videokameror under året, om jag hörde rätt. (Jisses vilken stilig kvinna, om än lite för gammal för mig förstås, Men man skulle allt ha fotat henne)

Re: Re: Hur många kameror säljs det i Sverige?

Calle S skrev:
Vad är det där för larvigt svar? Skriv inget om du inte har något att komma med!

Jag hittade inte så mycket, men här kanske det finns lite info.

Äsch, han fastnade nog med fingret i tangentbordet och tryckte på sändknappen med tummen genom gylfen ;-) . Brukar garva själv så..

Tack Calle. Brukar leta mig fram själv, men talade alldeles nyligen med en av de stora fotoleverantörerna och han nekade till att det skulle finnas något branchförbund. Märkligt. Gissade att det kanske anges i fototidningarna. Ordet elektronik tänkte jag inte på i hastigheten *dunkar huvudet i väggen*

ANNONS