Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många batterier har ni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett i kameran och ett i fotoväskan. Laddare för både bil och nätström med en universaladapter för utländska kontakter.

Offtopicfråga: Har Canon fått iordning på batterigreppet till 20D'n än? Vågar man köpa?

BAW
 
Extra batteri till D70.

4 extra nyladdade AA till lilla digitalen.

Reservbatterier (CR123) till analoga SLR:en

Ett 2032 knappbatteri till exponeringsmätaren.

Batterier dör alltid vid det mest olämpliga tillfället.
 
De enda batterier jag behöver är till mina exponeringsmätare (utom RTS-huset som används allt mindre). Men skulle batterierna ta slut fungerar mina kameror lika bra ändå. Fast man får då uppskatta ljuset eller gå efter tabell. Fungerar ganska bra det också.
 
Inget batterigrepp till E-500 (för petsematary)

petsematary skrev:
Jag trodde inte det fanns batterigrepp till E-300? Finns det i så fall också till 500:an? Borde ju göra det tycker man.
Jo visst, det finns ett batterigrepp till E-300, vilket även kan ta en trådbunden fjärrkontroll. Det går också att borra och montera i ett extra 3.5mm stereo-jack, om man vill mekka till en egen billig fjärrkontrollkontakt. För porträttbilder är det ett bra tillbehör, det ger även kameran en stabiliserande tyngd för telefoto. Det är hyfsat biligt dessutom.

Till E-500 finns det inget batterigrepp och kameran saknar interna kontakter för ett sådant.

Ref:
Olympus Batterigrepp HLD3 (Recension på Fotosidan)
HLD-3 Power Battery Holder
 
Jaså, där ser man. Vad kan det bero på, då? Låter ju konstigt att Olympus tagit bort den möjligheten...ny design som satte stopp för det kanske?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.