Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

--Hur många av er följer SFFs prislista??--

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Skall sälja en bild som skall vara på första sidan på en reklambroschyr.
Följer ni SFF-prislista även när ni säljer en bild till utlandet?
Eller är det lägre priser på bilder i Tyskland.

Om kunden även vill ha obegränsad användningsrätt är det då brukligt att
dubbla priset på bilden.

Ha det bra Roger

Det har helt och hållet med kunden att göra.
Om det är en stor (läs: känd) kund med ett engångsuppdrag eller om man söker en längre relation.

Jag har använt den som utgångspunkt och framför allt för att föra en diskussion med bildköpare/uppdragsgivare som kanske inte är så bevandrade i just bildinköp.

En långsiktigt återkommande kund har jag aldrig lagt i linje med SFF-listan, utan hamnar naturligt under. Ibland lite, ibland mer.

Det har helt och hållet med kunden att göra.
Om det är en stor (läs: känd) kund med ett engångsuppdrag eller om man söker en längre relation.

Jag har använt den som utgångspunkt och framför allt för att föra en diskussion med bildköpare/uppdragsgivare som kanske inte är så bevandrade i just bildinköp.

En långsiktigt återkommande kund har jag aldrig lagt i linje med SFF-listan, utan hamnar naturligt under. Ibland lite, ibland mer.

Tack för hjälpen Johan, tror inte att det är en kund som återkommer, får fundera lite.
Ha det bra Roger

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar