Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Idag fick jag mitt kit - stått i kö sedan slutet av december. Säljaren sa att det i princip inte var kö alls på hus längre men att det fortfarande var kö på kit.

Nu lämnar jag det här forumet - ha det gott
 
Nu bestämde jag mig för att ändå beställa från Dustin, och nu var de slut. Att man alltid skall vara så seg på att ta beslut :(
 
Bokade kit samt hus hos Cyberphoto,Scandinavian samt Fotokungen den 15 Januari. Den 23 februari ringde dom från Fotokungen och frågade om jag ville ha ett hus. Men en kompis ville gärna ha ett objektiv så jag tänkte invänta ett kit.
Den 23:e hade jag plats sju hos Fotokungen samt Cyberphoto efter ett kit. Snart så....

Uppföljning......

Ringde runt den 2 Mars till dom tre ställena jag har ställt mig i kö hos.
Oförändrad status hos Cyberphoto samt Fotokungen.
Hos Scandinavian hamnade jag hos en försäljare som troligen inte har gått någon kurs i hur man ska bemöta sina kunder, lät allmänt irriterad samt hade ett dåligt språkbruk. Han sade att dom låg väl någonstans i mitten av November med leveranserna av 5D. Jag tror inte han orkade kolla i datorn.

Den 3 Mars så får jag ett samtal från Scandinavian att mitt kit har kommit!
?????? Låg inte leveranserna i mitten av November?
Jaja, nu är den på väg iallafall.

Tre timmar senare får jag ytterligare ett samtal från Fotokungen att mitt kit har kommit. Kändes lite hårt och säga att Scandinavian hade ringt precis innan, så jag sa att jag tyvärr hade fått min några dagar tidigare och glömt att avboka hos dem.

God kväll!
 
Efter att jag stått i kö på en annan butik så lade jag min order hos FotoVideo www.fotovideo.se den 26/2.
Nu är kameran sänd från butik och jag räknar med att ha kameran innan fredag. Otroligt kompetent och trevlig personal på en lika underbar butik!!!

Måste dessutom komplettera med att de ringde och ville bekräfta ordern och jag kollade om de hade batterigreppet inne, vilket de hade.

*Wohoo*

/Lars

Uppdaterat: Idag kom kameran och batterigrepp. Underbart!
Jag hoppas att alla får sina kameror snart för nu ska det fotas!

/Lars
 
Kvartalsrapport

Idag har det gått ett kvartal sedan jag beställde kameran hos Dustin.
Inleverans = 0
Utestående fodringar 24 039 kr
Förtroendekapitalet är härmed förbrukat och begär mig själv i rekonstruktion. Ska jag verkligen förtsätta i detta spår?

Finns det någon som väntat längre eller leder jag vänteligan?

/Torsten
 
Idag har det gått ett kvartal sedan jag beställde kameran hos Dustin.
Inleverans = 0
Utestående fodringar 24 039 kr
Förtroendekapitalet är härmed förbrukat och begär mig själv i rekonstruktion. Ska jag verkligen förtsätta i detta spår?

Finns det någon som väntat längre eller leder jag vänteligan?

/Torsten

Beställde 17 dec, 2008 (ja, årtalet var menat som ett dåligt skämt)
ligger på någon sorts 12:e plats.
Enl. säljaren skulle det vara en begränsad tillgång under hela 2009, vilket låter lite kosntigt eftersom alla andra tror att det "släpper" snart...
 
Beställde 17 dec, 2008 (ja, årtalet var menat som ett dåligt skämt)
ligger på någon sorts 12:e plats.
Enl. säljaren skulle det vara en begränsad tillgång under hela 2009, vilket låter lite kosntigt eftersom alla andra tror att det "släpper" snart...

Har du beställt bara huset eller kittet?
Senaste jag hörde var att hus kommer att flyta på, medans hus/glugg fortfarande skulle ta tid.
Förstår inte varför det skulle vara så, men helt klart är att det är mest hus som landat idag..
 
Idag har det gått ett kvartal sedan jag beställde kameran hos Dustin.
Inleverans = 0
Utestående fodringar 24 039 kr
Förtroendekapitalet är härmed förbrukat och begär mig själv i rekonstruktion. Ska jag verkligen förtsätta i detta spår?

Finns det någon som väntat längre eller leder jag vänteligan?

/Torsten

Jag har väntat sedan oktober på både webbis och kungsholms
Jag hoppas alltid den kommer efter 25:e, det har blivit några 25:e nu.
 
Jag har väntat sedan oktober på både webbis och kungsholms
Jag hoppas alltid den kommer efter 25:e, det har blivit några 25:e nu.

Oj..jag trodde att dom som beställde i oktober hade fått sina leveranser nu. Det har ju gått typ 5 månader sen du lade dina beställningar. Suck.
Då leder du klart över mig i vänteligan.
 
Idag har det gått ett kvartal sedan jag beställde kameran hos Dustin.
...
Finns det någon som väntat längre eller leder jag vänteligan?

/Torsten

Japp, jag har nog dragit den verkliga nitlotten tror jag. Jag har beställt via en liten återförsäljare som i sin tur la beställningen alldeles i början av oktober hos grossisten GNT som i december gick i konkurs. Lagda ordrar skulle tas över av grossisten Björketorpan som sedan dess har kommit med alla möjliga bud om vilket beställningsdatum som gäller. Tack och lov har jag inte lika mycket jobb på vintern som på sommaren men det känns onekligen enormt frustrerande att se folk få sina kameror efter bara några veckor när jag väntat i fem månader och de dessutom säger sig prioritera yrkesfolk - fast det verkar gälla enbart tidningsanställda enligt vad de säger... (byta inköpsställe är ju en tanke men jag har fått ett riktigt bra pris och det sista som överger en är ju hoppet sägs det...)
 
Jag ser att kittet finns på NetonNet just nu för 34490:-, Omgående leverans.

Tyvärr är det huset jag vill ha....
 
Tack och lov har jag inte lika mycket jobb på vintern som på sommaren men det känns onekligen enormt frustrerande att se folk få sina kameror efter bara några veckor när jag väntat i fem månader och de dessutom säger sig prioritera yrkesfolk - fast det verkar gälla enbart tidningsanställda enligt vad de säger... (


Först undrar man hur Canon fördelar leveranserna över världen Det verkar som om det dignar med kameror i butikerna i vissa länder.
Sedan undrar man hur Canon i Sverige fördelar leveranserna. Det har ju i denna tråd rapporterats om små fotoaffärer som får in nio hus som de säljer över disk medan stora distributörer har kunder som väntat i månader och kvartal.
Bedrövligt!!!
 
Först undrar man hur Canon fördelar leveranserna över världen Det verkar som om det dignar med kameror i butikerna i vissa länder.
Sedan undrar man hur Canon i Sverige fördelar leveranserna. Det har ju i denna tråd rapporterats om små fotoaffärer som får in nio hus som de säljer över disk medan stora distributörer har kunder som väntat i månader och kvartal.
Bedrövligt!!!
Finns några få butiker som köper direkt av Canon, men dom flesta butiker (tex Dustin) är hänvisade till underleverantörer som Scribona, Björketorparn, GNT mfl.

Dom i sin tur har eget kösystem som går i turordning. Så om en liten butik varit snabb och lagt en order hos tex Scribona innan en större butik, så får den lilla butiken också kameror tidigare.

Är själv delägare i en nätbutik, och vi lade tyvärr vår 5DMKII order relativt sent (1 vecka efter lanseringen) hos vår leverantör. Vi har fortfarande inte fått en enda kamera vilket känns surt mot våra kunder.
 
Yes!

Tack för tipset Niklas!
det är en på väg nu . . . fick visserligen en glugg på köpet
men den kan nog komma till nytta!

Mvh Tord Saxin
 
Foto Master har nu 5DMII med 24-105 i lager. Dock är det lite för högt pris för min del, men kanske inte för någon av er :)
 
Snabba puckar

Och så var den här!
Ska bli kul att testa själv i helgen,
och fan va barnen kommer va trötta på mig!
 
Inpulsköpte en 5DmkII idag på MediaMarkt i Malmö, dom hade i lager, så jag kunde inte låta bli... (23995kr) Hoppas att den är bra ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.