Annons

Hur länge räcker batteriet?

Produkter
(logga in för att koppla)

terezkisbenedek

Ny medlem
Hej!
Har köpt en nikon coolpix s3300. Undrar bara om det är någon som vet ungefär hur många bilder man kan ta på en laddning? Ska man köpa ett extra batteri ? Räcker batteriet i kameran under en helg utan att ladda, om man tar några bilder lite då och då?

Hej!
Har köpt en nikon coolpix s3300. Undrar bara om det är någon som vet ungefär hur många bilder man kan ta på en laddning? Ska man köpa ett extra batteri ? Räcker batteriet i kameran under en helg utan att ladda, om man tar några bilder lite då och då?

Om de räcker under en helg beror på hur många bilder du tar ;)

Google ledde mig till Nikons produktsida för kameran, och där kan man läsa att batterierna räcker till ungefär 210 bilder (uträknat enligt något slags standard).

Jag kör en D300 och har tre batterier av det enkla skälet att jag då aldrig riskerar att vara utan en fungerande kamera. Att införskaffa ett extra batteri är enligt min uppfattning en mycket bra idé.

/ mvh FiCa1

... och jag har kört D50 och D90 i en massa år och aldrig kört slut på batteriet innan jag kommit hem.

Jag föreslår att du provar först, innan du lägger ut pengar på ett extra batteri.

Per.

PS. Om helgen tillbringa i civiliserade trakter, kan du som extra säkerhet ta med batteriladdaren. Hur många är det som köper extra batteri till sin telefon?

Hej!

Det som drar absolut mest ström är display/zoom/blixt. Så om du inte använder dem så mycket så räcker batterierna väldigt länge. Använder du dessa saker konstant så tar batterierna slut fort.

Enligt ett standardmätsätt så får man 210 bilder eller 1h20min film med ett fulladdat batteri. Men de uppgifterna är lite som bensinförbrukningen på en bil, de gäller bara under vissa specifika omständigheter.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto