PMD
Aktiv medlem
Ja, det är riktigt, och jag skrev inget om att "dyrka" FHM.Så att se FHM som "sanningen" och dyrka de som "rätt väg", är fel. Då har du mer med troende än vidimerad fakta att göra.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är riktigt, och jag skrev inget om att "dyrka" FHM.Så att se FHM som "sanningen" och dyrka de som "rätt väg", är fel. Då har du mer med troende än vidimerad fakta att göra.
En person, enligt Japanska hälsoministeriet.Det var väldigt få som dog eller dör pga. av radioaktiviteten som läckte ut från olyckan i Fukushima Daiichi.
Det gäller inte enbart Sverige. Petters länk går till en nyhetssida där FNs generalsekreterare citeras.Om nu Sverige skulle ha en så stor misshandel i hemmet, så borde man kanske ha gjort något åt det för länge sedan.
Kanske gäller vissa riktigt förorenade städer i tex. Kina? Låter inte helt orimligt.
Har inte sett någon data som stödjer din tes gällande våra svenska storstäder. Är betydligt mer skeptisk till det.
Det sagt så tycker jag, oavsett CV-19, att människor och barn som växer upp i storstäder borde ha rätt till i princip lika ren och frisk luft som oss som bor på landet. Är helt för att förbjuda avgasfordon i centrum av storstäderna. Skulle göra enormt mycket för luftkvaliteten och hälsan.
Det gäller inte enbart Sverige. Petters länk går till en nyhetssida där FNs generalsekreterare citeras.
Nej, i Sverige släpper man inte viruset fritt. Exportindustrins problem kan vi nog inte göra något åt. Den inhemska ekonomin som tex restauranger och detaljhandel har nu fått en riktig törn. det beror enligt mig på skräckpropaganda i media plus att en del har naturligtvis blivit uppsagda, eller befarar det, fonder har sjunkit osv. Det har faktiskt varit en hel del varningar om ekonomin. Självmord är ju fortfarande lite tabu att prata om, men frågan är (som vi möjligen får svar på om ett år) om självmorden blir färre än dom corona döda på ett års sikt.Vad skulle hända om man släppte viruset fritt och får ett scenario som i Lombardiet. De flesta skulle klara sig men många äldre och sjuka skulle dö. Du har tidigare i tråden ställt virussjuka mot företagare (vilket man inte gör so far). Det enskilda människolivet är större än pengar och försämrad ekonomi.
Problemet är sannolikt lite mindre i Sverige eftersom vi faktiskt får gå ut utanför vår egen boning. Men poängen med mitt inlägg var att alla åtgärder som sätts in har konsekvenser. På ett eller annat sätt.Jag tror problemet är mindre i Sverige än på många andra ställen, just därför blir argumentet ännu absurdare.
Såg en intervju med en intensivvårdssköterska här i Sverige. De planerar sina arbetspass så att de ska behöva byta skydd så sällan som möjligt. I lager har de bara skydd för nästa dag.Åtgången hos vården här i Schweiz är 2milj masker om dagen. Produktion är 0.5M masker om dagen, så sjukvårdens lager minskar med 1.5M om dagen. Nu flögs iofs precis en jädrans massa masker in, så det fylldes väl på lite i lagret igen.
I ena fallet dör jag för att du smittar mig, i andra fallet dör du själv för att du inte orkar leva längre. Rätt stor skillnad i min värld!Självmord är ju fortfarande lite tabu att prata om, men frågan är (som vi möjligen får svar på om ett år) om självmorden blir färre än dom corona döda på ett års sikt.
För barnet, som i ena fallet förlorar sin sjuka gammelfarmor och i det andra fallet förlorar sin pappa är det också stor skillnad.I ena fallet dör jag för att du smittar mig, i andra fallet dör du själv för att du inte orkar leva längre. Rätt stor skillnad i min värld!
För barnet, som i ena fallet förlorar sin sjuka gammelfarmor och i det andra fallet förlorar sin pappa är det också stor skillnad.
Det hela måste vara en helhetsbedömning. Med Coronarestriktioner så kan man kanske rädda 1000 liv, tror man att fler begår självmord och blir ihjälslagna i hemmet så är det riktigt att inte införa restriktioner.
Det tråkiga med coronaviruset är att barnet mycket väl kan mista både farsan, mormor och gammelmormor. Eller du tror fortfarande att det bara är folk som ändå ska dö nästa vecka som drabbas?För barnet, som i ena fallet förlorar sin sjuka gammelfarmor och i det andra fallet förlorar sin pappa är det också stor skillnad.
Även om många dör av Covid-19 så har alltså Sverige ingen överdödlighet för närvarande.
På torsdag vet vi om det håller i sig.
Idag har Euromomo uppdaterat sin presentation. Fortfarande ingen överdödlighet i Sverige.Schweiz 756 - 793 Sverige
Någon dag till har nog Schweiz dock högre dödsfall per capita.
Våra restriktioner blev igår förlängda en vecka, den 26/4 tror regeringen att dom kan börja lätta på restriktionerna.