martinot
Aktiv medlem
Ehum... men på en linjär skala över antal döda blir det väl svårt att få den att sjunka?
Börja att plana ut (inte sjunka). Läs vad som skrivs lite noggrannare.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ehum... men på en linjär skala över antal döda blir det väl svårt att få den att sjunka?
Nej nu snackar du i nattmössan. Där svarade han ju på något annat än frågan jag ställde. Jag påstod inget.Exakt. Har inte heller sett någon som påstått något annat (om jag inte missat något). Är bara SB12/Mattias som påstår en massa om att andra påstår saker...
Men på riktigt, du citerade ju mig när jag sa att spridningen sjunker och drar till med en graf över nåt helt annat som visar en stigning.Börja att plana ut (inte sjunka). Läs vad som skrivs lite noggrannare.
Nej nu snackar du i nattmössan. Där svarade han ju på något annat än frågan jag ställde. Jag påstod inget.
Ni verkar lite stingsliga när man ifrågasätter er.
Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.
Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?
Trist att du inte kan svara sakligt på det.
Trist också att du istället för att komma med klara svar (jag är 100% för öppen och seriös debatt och diskussion) på frågan istället kommer endast med meningslösa personangrepp.
Säger (i min bok) mycket mer om dig som person, än om oss andra.
Det var förövrigt det här påståendet som jag menar att du inte har kompetens för att bedöma, (men det måste väl ha framgått då jag citerade dig):Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.
Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?
Trist att du inte kan svara sakligt på det.
Upplever det som lite nonchalant och obehaglig människobild och tänkande du har där.
Finns ingen anledning att låta nya sjukdomar få fäste och döda ännu fler (än vad som är nödvändigt).
Håller med. Skrämmande stor enkelspårighet hos vissa i denna tråden.
Tegnell påstod att smittan skulle klinga av 3 mars. Fantastiskt att du fortfarande tror på mannen med alla fel hela tidenJaja, poängen med det hela, som du också märker i texten från FHM, är att det är svårt att uttala sig tvärsäkert om detta.
Förutom om man tycker till i internetforum...
??
Osäker på vart du vill komma med den kommentaren (förstod inte heller vem den var riktad emot)?
Visa bilaga 150305
Är det detta du lyckas hitta någon nedåtgående trend i? Hur lyckas du tolka detta som nedåtgående? Visa bilaga 150306
Så här ser nedåtgående ut enligt mig
Nej precis, ingen vet än. (Utom Snap)
Sverige har väl verkligen inte kört på som vanligt.
Men snälla rara, hur många gånger????Tegnell påstod att smittan skulle klinga av 3 mars. Fantastiskt att du fortfarande tror på mannen med alla fel hela tiden
Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska. Hongkong har inte haft något dödsfall sedan 13 mars o 7 döda totalt sist jag kollade. Eller har det brakar loss där nu
Det är fantastiskt att du tror på tegnells fantasier att alla länder kommer ha samma capita av dödsfall i slutändan när det aldrig skett med någon pandemi i historien.
Det är inte förbjudet att tänka själv
Per börja tänka nu. Du behöver inte storskalig karantän. Om du isolerar smittade så bryter du smittkedjan o får ner r talet.Det räcker ju inte. Man kan vara smittsam utan att ha symtom.
Du förvarar folkhälsomyndigheten konstant. Kan inte tänka själv eller ta in fakta från andra håll. Kan inte eller förstår inte hur en pandemi fungerar o kan inte se tillbaka i historien hur en pandemi fungerar.Men snälla rara, hur många gånger????
Jag har aldrig påstått mig hålla med Tegnell.
Men snark, det var väl inte det enda som sades eller?
Du menar ungefär som fotbollssupportrar?Handlar nog mer, gällande om man försvarar FHM/regeringen, om politisk färg och hemvist.
Som verkar slå tillbaka direkt dem öppnar upp igen:
New virus cases spike on steady rise in club-linked infections, another looming cluster
South Korea's new virus cases spiked by the most in nearly two months on Wednesday as the country grapples with a steady rise in club-linked transmission and yet another cluster infection looms. The country reported 40 new cases, including 37 local infections, raising the total coronavirus...m.koreaherald.com
Nu säger jag inte att det måste hända, men risken kommer alltid finnas att det kan blossa upp igen.
Du förvarar folkhälsomyndigheten konstant. Kan inte tänka själv eller ta in fakta från andra håll. Kan inte eller förstår inte hur en pandemi fungerar o kan inte se tillbaka i historien hur en pandemi fungerar.