Du svarade inte på frågan.
Här är svaret på bla flock immunitet. Bara goggla.
Ang när det skulle klinga av var 3 mars. Stämde väldigt bra
Så frågan igen. När får dom asiatiska länderna massa döda ?
Och hur ska det gå till när dom har koll på gränsen/flyg?
Dom flesta länder kommer kolla turister etc som ska in i landet med ett test som tar Max 1 timme. Sedan kommer dom ha koll på hur du rest om du skulle insjukna senare.
Det enda sättet att få stop på det är tester,isolering av smittade o smart smittspårning som asiatiska länderna gjort.
Att du går på tegnells varning för Sydkorea visar bara att du inte tänker själv.
Sydkorea 264 döda o 11122 smittade
Singapore 23 döda o 29800 smittade.
Sverige 3871 döda o 32172 smittade.
Taiwan 7 döda o 441 smittade
Hongkong 4 döda o 1064 smittade.
Japan 771 döda o 16385 smittade.
Tror du fortfarande på att alla länder kommer ha samma capita av döda i slutänden som giesecke o tegnell påstår?
Det måste vara helt unikt för ingen pandemi genom tiderna har varit så.
Huruvida han sade just det minns jag inte, men jag vet att han sade saker baserat på bristfällig information som sedan inte visade sig vara korrekta. Så blir det ofta när man saknar vederhäftig information, men jag antar att du slår börsindex med hästlängder med din förmåga att se in i framtiden.
(Och den här frågan har redan diskuterats i tråden...)
Jag ska svara på precis allt i dina inlägg, medan du själv struntar i direkta frågor om sådant som du lätt borde kunna verifiera om det som du påstår är sant?
Oavsett vilket så hade den strategi som t ex Sydkorea tillämpat inte varit genomförbar i Sverige. Och problemet är ingalunda löst permanent vare sig där eller någon annanstans. Från KIna kommer det ut små smittspridningspuffar och att döma av att deras pomperipossanäsa sträckar sig ned till Australien så kan man nog räkna med att det förekommer mer än vad som framgår. Detta i en diktatur som kan göra nästan vad den vill.
Sambandet är inte så direkt, utan många olika variabler påverkar utfallet. Oavsett kan man då göra sådana uttalanden om allt möjligt. Mer trafik innebär fler omkomna, allt annat lika. Alltså borde Sverige ha förbjudit vägtrafik för flera årtionden sedan och sparat massor med liv. Så har man inte gjort och det beror förstås på att det finns negativa bieffekter av åtgärder som vidtas, vare sig det är att förbjuda vägtrafik eller låsa in folk på obestämd tid i deras hem.
Vad som avses med hårt är oklart, men när det gäller den del av befolkningen som reder sig själv kan det nog misstänkas inte vara alltför långt från sanningen, men ingen vet. Det kommer också bero på hur det går med mediciner och vaccin, om vilket ingen vet något med säkerhet heller.
Den svenska oförmågan med särskilda boenden och hemtjänst är en annan historia. Där kan de säkert lyckas bättre, men ansvaret för dessa brister ska med rätta lämpas av i ett annat knä än FHM:s.
Saken är inte löst för all framtid, om du inbillar dig det.
Relevansen ter sig minst sagt oklar.