hbengtsson
Aktiv medlem
Här ingresen från en ny artikel i SVD.
Så många som fyra av fem coronasmittade kan helt sakna symtom. Det är ansedda British medical journal som lyfter fram resultat från Kina som väntas bidra till den heta debatten kring hur spritt viruset redan är i samhället.
Oj!
Onekligen ett märkligt virus som antingen innebär extrema konsekvenser eller helt utan symtom för de allra flesta. Vanliga säsongsinfluensan ger ju de flesta ganska osköna symtom oavsett ålder. Till och med en förkylning ger ju i vart fall tydliga känningar hos i princip alla som smittas
Nåja. Finns bara ett sätt att få reda på om det är sant. Masstesta och undersök antikroppar här i Sverige. Om det är så symtomfritt så är min killgissning att smittan funnits i Sverige längre än vi tror.
Jag reagerade när någon i Kungälv spontantestades positivt i början av mars. Vederbörande hade inte varit utomlands eller varit i kontakt med någon som varit utomlands. Första officiella fallet var väl kvinnan i Jönköping i slutet av januari. Men hon kom väl tillbaka från Kina tror jag.
Senast ändrad: