Annons

hur har man ett löst batteri på bästa sätt?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonisBader

Aktiv medlem
Hej, jag ska köpa ett extra batteri till min canon 300D kamera och jag undrar hur man bäst ska förvara det batteriet man inte använder när man har det med sig.

Tänkte åka till hutlsfred och känner att ett batteri inte räcker utan jag behöver ett extra men jag har inte något batterigrepp till kameran och såvitt jag vet kostar de runt en tusenlapp.
sen måsta jag köpa ny kameraväska om jag ska ha ett grepp också.

täntke jag skulle haft batteriet i ytterfacket på väskan, men dragkedjan gick söndern yligen så den idén varj u körd.
jag tror jag har något skydd man kan sätta på botten av batteret så det inte kommer smuts och så där, följer det med en sån när man köper batterier?

tänkte beställa från kaffebrus.
 
Det är bara att stoppa i fickan och se glad ut =) Kanske inte behöver ha massa andra metalsaker där så kontakterna kommer emot varandra men annars är det nog ingen fara. När jag inte orkar ha med väska ut så kör jag alltid med lösa batterier i bakfickorna och hittills har inget hänt iaf. :)
 
Jag ska också dit och har ett liknande dilemma.

Ska antingen ta med min D70s eller ett par analoga.. Om jag nu tar med D70s så hade jag tänke att köpa några plastpåsar och tejpa runt kameran och objektivet så att inget händer med de.. samma sak med det lösa batteriet.

/Alexander
 
Kondens?
Kanske det blir,, inte tänkt på det.. fast jag ska jue inte ha plast runt fronten på objektivet.

Men hum.. fast nej, det kan väl inte komma kondens från en kamera som ligger i en plastpåse :S:S eller kan de? låter osannolikt.
 
JonisBader skrev:
Hej, jag ska köpa ett extra batteri till min canon 300D kamera och jag undrar hur man bäst ska förvara det batteriet man inte använder när man har det med sig.
Jag använder en liten hård väska, med bältesclips, som egentligen är avsedd för en liten digital kompakt-kamera. Där i får jag plats med 2 extra batterier till min 20D.
//Glenn :)
 
Har oxå funderat på detta. Till min D7D fanns det enkla plastskydd som täckte polerna och halva batteriet, går det att få tag på sådana nån stans (för min del nu till D70-batterier)?

/Per
 
Har alltid förvarat mitt extra batteri i fickan, har funkat hur bra som helst. På vintern stoppar jag det så nära kroppen som det är möjligt. Det snabbar upp batteriet en hel del.

Nu mer har jag ett grepp för att bättre balansera ett större objektiv. Men vintertid kommer jag fortsätta att ta ut det ena batteriet.
 
Någon mer än jag som har stoppat ett vanligt 9V-batteri i samma ficka som nyckelknippan?

En separat liten väska låter bra...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.