Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur handla på eBay? Info?

Produkter
(logga in för att koppla)
brovira skrev:

Handlar du på ebay så sköt feedbacken. Ge korrekt omdöme efter en affär. Det tjänar du och alla andra på!

...och försök att komma överens med säljaren innan du ger feedback. Man ser många "nybörjare" som direkt sätter en negativ feedback för bagateller som att det tog lite längre tid än väntat eller det var fel färg m.m.
 
Senast igår så ropade jag in en 50mm f/1,7 till min Minolta.
Det bästa med Paypal tycker jag är att man som privatperson kan betala med kort till en annan privatperson utan att lämna ut kortnummret.

Jag har gjort ett tiotal köp från Ebay och aldrig blivit blåst. Samma sak med annonnser här hemma på tex blocket.
 
Rätta mig om jag har fel, men Payson fungerar alltså så att köparen måste godkänna varan innan säljaren får pengarna? Iså fall kan ju köparen "blåsa" säljaren och säga jag har inte fått nån vara eller jag är inte nöjd, varan är kass trots att den är i utlovat skick och då får aldrig säljaren betalt, ska man då som säljare jaga småskojare ute i landet efter betalning?

Och hur ska man göra om man tex. vill handla ett objektiv på blocket för 4000kr och man bor i Malmö och objektivet finns i Kiruna? vad är ett säkert förhållningssätt där? Även om man har säljarens, namn, adress, telefonnummer, personnummer, kontonummer så kan man ju bli blåst ändå? Vad tycker ni?

/Magnus
 
Magnuz skrev:
Rätta mig om jag har fel, men Payson fungerar alltså så att köparen måste godkänna varan innan säljaren får pengarna? Iså fall kan ju köparen "blåsa" säljaren och säga jag har inte fått nån vara eller jag är inte nöjd, varan är kass trots att den är i utlovat skick och då får aldrig säljaren betalt, ska man då som säljare jaga småskojare ute i landet efter betalning?
Då funkar det 'omvänt' - köparen får inte tillbaka sina pengar förrän säljaren fått tillbaka varan.
YoursTruly,
./h:mad::n:s:N.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.