Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur göra ram i Photoshop (var: "Hjälp önskas")
- Trådstartare FruC
- Start datum
ohls
Aktiv medlem
Vad vill du ha för ram?
Extensis Photo frame är rätt bra på att göra diverse ramar.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/1884/
Extensis Photo frame är rätt bra på att göra diverse ramar.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/1884/
joacim-naslund
Ny medlem
ram
under "Bild" - Ramlinje
under "Bild" - Ramlinje
thom_luka
Ny medlem
ramar
Såg att du har en C-750UZ
Fast.. ja.. Det finns ju tusentals olika sätt att göra ramar på..
Själv gör jag bara en "enkel" ram direkt i PS.. dvs.. i stort sett ökar Canvas Size, så jag får en vit ram, väljer Select All och Modify - Border och gör en 50% grå 1 pixel ram.. Ökar Canvas igen, väljer själva bilden och gör en Drop Shadow.
Men det finns ju alla slags ramar.. allt från det, till trä-ramar osv..
Såg att du har en C-750UZ
Fast.. ja.. Det finns ju tusentals olika sätt att göra ramar på..
Själv gör jag bara en "enkel" ram direkt i PS.. dvs.. i stort sett ökar Canvas Size, så jag får en vit ram, väljer Select All och Modify - Border och gör en 50% grå 1 pixel ram.. Ökar Canvas igen, väljer själva bilden och gör en Drop Shadow.
Men det finns ju alla slags ramar.. allt från det, till trä-ramar osv..
mindwipe
Aktiv medlem
JalleS skrev:
Det finns till och med makron som följer med PS för att skapa ramar. De kan vara värda att titta på. Jag tror att de makron som jag använder följde med PS (men jag har faktiskt glömt bort varifrån de kom
--jalle
Är PS = Photoshop ? Är i så fall intresserad av dessa makron. Var i PS hittar man dom, eller kan man få dom av dig ?
ohls
Aktiv medlem
Ja ps=photoshopmindwipe skrev:
Är PS = Photoshop ? Är i så fall intresserad av dessa makron. Var i PS hittar man dom, eller kan man få dom av dig ?
Om du vill ha kontroll så lär dig att göra ramar själv, det är inte så svårt. Kolla adressen som jag postade. Men det är väl bara kola under actions i photoshop finns något som kanske duger för dig.
JalleS
Aktiv medlem
Här...
Som Tobias säger PS=Photoshop
Det finns photoshops actions/funktionsmakron men de syns inte per default. Du måste ladda dem först. De ligger i photoshopkatalogen under Preset/Photoshop Actions (alternativt Förinställningar/Photoshop Funktionsmakron) Den som innehåller ramar heter Frames.atn (eller Bildrutor.atn).
Jag tror att du hittar alla ramar du behöver där. De är inte svåra att göra själv, men eftersom de följer med Photoshop, så är det lika bra att använda/utgå från dem.
--jalle
Som Tobias säger PS=Photoshop
Det finns photoshops actions/funktionsmakron men de syns inte per default. Du måste ladda dem först. De ligger i photoshopkatalogen under Preset/Photoshop Actions (alternativt Förinställningar/Photoshop Funktionsmakron) Den som innehåller ramar heter Frames.atn (eller Bildrutor.atn).
Jag tror att du hittar alla ramar du behöver där. De är inte svåra att göra själv, men eftersom de följer med Photoshop, så är det lika bra att använda/utgå från dem.
--jalle