Annons

hur gör man fisheye till digital?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Kunde inte hålla mig

jakobnev skrev:
Läste den här tråden och var tvungen att köpa en 17-kronorsfisheye :)

Ser ut som att du inte ens har lagt ner 17kr.. Det ser nämligen ut som att den sitter i "din" ytterdörr...

Mvh Martin, Kul ide...

Re: Re: Kunde inte hålla mig

marenen skrev:
Ser ut som att du inte ens har lagt ner 17kr.. Det ser nämligen ut som att den sitter i "din" ytterdörr...

Mvh Martin, Kul ide...

I så fall tycker jag det verkar vara ett konstigt ställe att ha ytterdörren på :)

Hjälp mig fort! jag ROFLMAO med andnöd. Ett dörröga är det roligaste jag sett någonsin, och jag minns n

Ett dörröga har jag aldrig tänkt mig som objektiv, kul!
Man kan oxå försöka få tag i såna där konvexa speglar man har i affärerna som snatteriskydd, fast då kommer man själv med. Eller köpa stora glaskulor som annars är för julgranen.

Ett dyrare alternativ är Raynox, gör en mängd olika försättslinser, från fisheye över extrema vidvinklar och vidvinklar till tele som passar alla kameror.

Senast ändrad:
Dörrkikare har jag användt några gånger. Där jag åskådliggjort vad man ser genom en dörrkikare. Hur mycket av ex. trapphuset som syns genom dörrkikaren. Fungerade hyfsat med DSLR och 105 mm macro. Bra stativ var nödvändigt så att optiken var exakt mitt för dörrkikaren.
Bilderna blev inte superskarpa, men det fungerade. Blev inte heller så mycket till fisheye.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar