Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör man en ram i Paint shop pro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Yessis

Medlem
Frågan är som rubriken lyder. Jag är inte så bra på sånt här med datorer osv, så förklara gärna nogrant. Dessutom är mitt program på engelska och jag är inte så bra på fototermer osv. på engelska, så om det är någon som har psp på engelska och vet hur man gör ramar. Hör av er! Tack på förhand. Mvh Jessica

så här

Image-add border (välj storleken i fönstret som kommer upp) Färgen ställer du in innan nämnda procedur på det vanliga sättet-längst upp till höger) Vill du ha ramar med flera färger gör du bara om proceduren med en annan vald färg så lägger sig denna ram direkt utanför den första.(om du vill att det ska bli t.ex. så här)

Bilagor

• ramtest.jpg
    ramtest.jpg
    3.7 KB · Visningar: 4,399
Eller om du vill göra snygga ramar så skapar du en bild sen klipper du ut en ram ur den bilden i lagom tjocklek, lägger det i ett eget lager och börjar lägga på d.i.v effekter, resultatet kan bli väldigt bra..
Exempel:
men nu har ja bara använt mig av en förinlagd stil, man kan göra egna, ville bara visa lite snabbt...

Bilagor

• ram.jpg
    ram.jpg
    27 KB · Visningar: 4,082
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar