Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gå till väga för att ta kontakt med komun?

Produkter
(logga in för att koppla)

Albwah

Aktiv medlem
Hej

Jag har några bilder som jag tror att Helsingborgs komun skulle kunna vara intresserade av. Jag har kollat helsingborgs hemsida men inte hittat någon lämplig att maila till. Någon som vet vem eller vart man ska vända sig?

Om man nu tänker ta kontakt via mail ska jag då skicka lågupplösta bilder direkt eller skicka en förfrågan utan några bilder och se vad dom säger?

Kan man fakturera ett företag fast än man inte är myndig?

Tack på för hand
Mvh

Albin

Bästa sättet att få kontakt med en ko mun är väl att uppsöka en mjölkbonde.

(FÖRLÅT,KUNDE INTE LÅTA BLI)

Ta kontakt med kommunen

Hej! Ska du lämna bilder till din kommuntror jag att du ska fundera på vilken förvaltning som har mest nytta av dessa och sedan ta och prata med dess informatör. Exempelvis Kultur och Fritid, För och grundskole kontoret osv...Då kommer du närmare kärnan. Att fakturera trots att du inte är 18 ska nog gå att lösa på något ändå. DEt är bara att kämpa på kommunen är inte alltid lätt att hanskas med =)

Ta kontakt med kommunen

Hej! Ska du lämna bilder till din kommuntror jag att du ska fundera på vilken förvaltning som har mest nytta av dessa och sedan ta och prata med dess informatör. Exempelvis Kultur och Fritid, För och grundskole kontoret osv...Då kommer du närmare kärnan. Att fakturera trots att du inte är 18 ska nog gå att lösa på något ändå. DEt är bara att kämpa på kommunen är inte alltid lätt att hanskas med =)

Om du ska skicka bilder till dem som de inte beställt är det förstås bäst med en lågupplöst version.

Och vem ska du tala med då? Nästan alla kommuner fungerar olika, men ofta finns en informationsavdelning som sköter informationsarbetet åt hela kommunen, eller om man så säger åt alla de olika förvaltningarna.

Om du är tillräckligt gammal för att kunna utföra fotograferingen som arbete så är du väl också tillräckligt gammal för att ta betalt genom fakturering. Du skulle kanske prata med Frilansfinans eller andra liknande föreningar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar