Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur funkar valet av medlemsbilder som visas på förstasidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pongu

Aktiv medlem
Jag undrar bara varför den övre av de två bildplatserna visar samma bilder om och om igen. Det verkar absolut inte slumpmässigt. Jag har reagerat på att en av mina har varit uppe tre ggr på kort tid (vad jag sett), men ingen av mina andra bilder. Detsamma gäller andra fotografer. Samma bild återkommer gång på gång? Är detta inbillning? Är det ett fel? Är det någon baktanke?

/Pontus

Finns flera trådar med samma fråga. Bilderna väljs ut av redaktionen, det finns inga kriterier mer än bilder som vi tycker är bra. Vi försöker att välja så många olika fotografer som möjligt för att få spridning, så även om 1 fotograf har 50 pangbilder så viljer vi bara ett fåtal. Potten är just nu ca 800 hundra bilder, men skall upp till 2-3000 bilder minst. Vi kommer inte att visa upp vilka bilder som vi valt ut. Bilderna slumpas med hjälp av databasens slumpverktyg, men ibland känns det som om den ändå har förkärlek för vissa bilder. Vi kollar om det finns ngt att göra. Bilderna cachas under 15 min på index av prestandaskäl.

OK, tack för det snabba och uttömmande svaret!
Ursäkta upprepningen, jag gjorde bara en snabbsökning, borde letat bättre innan jag postade!

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar