Annons

Hur funkar Benbo Trekker?

Produkter
(logga in för att koppla)
AnWi skrev:

För egen del kör jag med Acratech Ultimate Ballhead. En dröm att bära och härligt stadigt.
All rubber knobs and Quick Release Clamp.
290 USD + 32 USD frakt => 3225 kr (inkl tull & moms)

/AnWi


Hur hög är kulleden inklusive snabbfästet?
/Erik
 
eon skrev:

http://www.warehouseexpress.com/
i England säljs både Benbo och Uni-Loc.

Där kan du dessutom köpa Benbo Mini Trekker som är ämnad enbart för makrofotografering. Den har inte telskopben.

/Erik

Tack för tipset. Priserna var lite lägre än hos Photax (ca 300 kr på Trekker på pundkurs 13,0), men frakten äter väl upp det till viss del.

Såg nu att pundet står i 13,6.

Det verkar inte som om utlandet är så mycket billigare än Sverige i många fall. Om det är bra eller dåligt beror på hur man ser det. :)
 
Just England är ganska dyrt..på allt ..utom studiogrejor. Där är de betydligt billigare än Sverige i de flesta fall.
 
Kanske Gitzo Explorer kan vara ett alternativ. Benen går att ställa steglöst ända der i spagat (och lite till). Mittpelaren går precis som på Benbo att vrida lite hur som helst. Finns i kolfiber och aluminium. Har använt den ett tag nu och är kanonnöjd.
 
divander skrev:
Kanske Gitzo Explorer kan vara ett alternativ. Benen går att ställa steglöst ända der i spagat (och lite till). Mittpelaren går precis som på Benbo att vrida lite hur som helst. Finns i kolfiber och aluminium. Har använt den ett tag nu och är kanonnöjd.

Tips är jag tacksam för :) Tyvärr antar jag att priset är för högt. Har inte kollat detta, men Gitzo är väl rätt dyra?

Jag siktar på runt 1000 kr, kanske upp till 1500 (dvs Benbo Trekker). Jag har en hyfsad kulled.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.