Annons

Hur fota Martial Art inomhus

Produkter
(logga in för att koppla)

Gnutte

Aktiv medlem
Hej!

Fotar huvudsakligen motorsport men har fått frågan av en kollega om jag vill prova på att fota i deras träningslokal kickboxning mm. Är det någon som kan ge lite tips vilka inställningar man ska köra om man tyvärr inte har någon extern blixt utan bara den inbyggda. Vilka tider ska man köra, är det ju kortare som möjligt för att inte ha någon rörelseoskärpa mm eller?

Använder mig av en Canon 50D samt ett Sigma 18-50 2,8, tror mitt 70-200 f4L IS blir för ljussvagt + kanske inte så optimal i en trång lokal.

Tack på förhand.
 
Hej Tony, Ta och lägg lite pengar på att hyra några profotoblixtar med snabba brinntider, så kan du frysa alla coola rörelser, en bra investering till din portfolie :)

Yfo.se om du ringer dom hjälper dom dig med dett du behöver.
 
Hej Tony, Ta och lägg lite pengar på att hyra några profotoblixtar med snabba brinntider, så kan du frysa alla coola rörelser, en bra investering till din portfolie :)

Yfo.se om du ringer dom hjälper dom dig med dett du behöver.

Tack så mkt för svaret men har inte hittat ett riktigt intresse ännu, mer att prova hur det är. Ska försöka låna en extern blixt sen får framtiden utvisa om det är något som lockar.
 
Med 50D och f/2.8 borde du komma hyfsat långt, såvida de inte har väldigt mörkt. Men ett fast ljusstarkt objektiv är aldrig fel att ha i väskan.
 
Tackar så mkt för svaren, har en blixt "speedlite 430EX" på väg hem i ett paket så får vi se om det går att göra några bra bilder.
 
Tjoho.

Jag lånar tråden med en liknande fråga som jag märkte först nu att den är ganska felplacerad:

Hej,

Jag har precis tagit upp fotograferandet igen. Det har nu börjat med att jag fått låna en Nikon D50 från en kompis med standardobjektiv. Den har dock problem med blixten (som har tappat tajmen när fotot tas, vilket gör att blixten inte fyller någon funktion och man måste hålla ned den medan man fotar).

Jag har också nyligen börjat träna capoeira och vill ta en hel del härliga bilder. Nu behöver jag dock lite tips på hur jag ska förbättra mitt fotande. Jag har fotat i två dagar och resultaten från mitt urval finns att beskåda här (de kommer upp på Fotosidan senare):

http://www.facebook.com/album.php?ai...6&id=720247333

Vad är bra att jobba på? Jag har ju dels problem med objektivet, så jag behöver vara närgången för att få många intensiva bilder, men jag tänker också rent tekniskt. Dessa bilder är manipulerade med ett digitalt lomo-filter i efterhand, för att skapa känslan av en tyngre miljö och därav mer intensiv träning.

Ska erkänna att jag inte är riktigt familjär med kameran än och hur man ställer in allt, så för det mesta har jag utgått från förinställda inställningar (sportläge, automatiskt, osv) och ändrat ISO-talet på sin höjd ...

Tack för all feedback och hjälp på vägen!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.