cen
Ny medlem
Har en Epson 1290 och G4 och har alltid haft svårt att få bra utskrifter. Nu har jag köpt ny skärm, nec 2070nx, och hoppades på att få lite bättre resultat. Kan någon ge mig lite basic råd på mer avancerade inställningar?
Har ej hunnit kalibrera skärmen men det är ju planen.
Har provat med att ha samma färgrymd etc på inställningar i kamera, photoshop (adobe rgb)och även utskriftmenyn. Undrar över inställningarna color management (där jag väljer samma)och Print space, vad väljer man där? Om man väljer Output kommer en massa annat upp, bl a Encoding, vad välja?
Jag förstår att min skrivare är omodern men jag tycker att det borde gå att få ut något hyffsat i alla fall, eller?
Känner mig rätt hopplös och hoppas någon kan svara!
Mvh
Cen
Har ej hunnit kalibrera skärmen men det är ju planen.
Har provat med att ha samma färgrymd etc på inställningar i kamera, photoshop (adobe rgb)och även utskriftmenyn. Undrar över inställningarna color management (där jag väljer samma)och Print space, vad väljer man där? Om man väljer Output kommer en massa annat upp, bl a Encoding, vad välja?
Jag förstår att min skrivare är omodern men jag tycker att det borde gå att få ut något hyffsat i alla fall, eller?
Känner mig rätt hopplös och hoppas någon kan svara!
Mvh
Cen