Gigas
Aktiv medlem
Ja, jag kämpar med video från tre olika kameror, 2x Sony A7 IV och en Sony FX 30 via HDMI till min YoloBox Pro men audio ligger inte i synk med video. Jag har provat med några försök men alla felar, mer eller mindre. Första försöken gick ut på att låta ljudet, som kommer från ett större 24 kanalers mixerbord, gå in via XLR till en MixPre 3 och sedan in i kamera 1 som står närmast arbetsplatsen. Kameran, en Sony A7 IV har en "mic-in" som jag kopplar med en 3,5mm sladd mellan den och MixPre 3 för att få ett bättre ljud än vad kamerans interna pre-amp kan ge. Inställning i kameran under "Audio" är antingen "live" eller "Lip-sync" men båda blir efter i synkningen. Det andra alternativet jag provat är att låta audio-signalen gå in från mixerbordet via MixPre 3 "stereo-out" till YoloBox Pro´s "Line-in"med den missar synken också då också ljudet blir efter bilden. Det finns en "mic-in" på YoloBox Pro men den är lite för "hot" och svår att justera. Vad gör jag för fel? De tre kamerorna sänder videosignalen via HDMI.