Annons

Hur får man till sådana här vackra bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack.
Jag drar i spakarna något våldsamt här, men jag hoppas det visar vad man kan göra på ett ganska enkelt sätt.

Kan du förklara vad egentligen som händer med bilden med dina val - i mitt fall väljer jag kontrast ist. för exposure.

Är det den gröna nyansen i bilden som förändras o att det mörka gröna blir mörkare o det ljusa gröna blir ljusare?

Ivf blir resultatet mot det jag var ute efter. Mer dramatisk och vackrare ljusa och mörka toner i bilden.

Kan du förklara vad egentligen som händer med bilden med dina val - i mitt fall väljer jag kontrast ist. för exposure.

Är det den gröna nyansen i bilden som förändras o att det mörka gröna blir mörkare o det ljusa gröna blir ljusare?

Ivf blir resultatet mot det jag var ute efter. Mer dramatisk och vackrare ljusa och mörka toner i bilden.

Du väljer att påverka bilden i dom områden som är mest utsatta för någon färg. Eller tvärt om, om du använder ctrl+i för att invertera masken. Lek och lär.

Börja med att bara visuellt titta på vilken kanal som "ser bäst ut" för det du ska göra. Viktigt då att förstå hur masker fungerar, börja med det.

ANNONS