Annons

hur får man en bild att se ut så här?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad i bilden är det du vill uppnå? Beskriv lite mer vad du gillar med bilden så blir det nog lättare att förklara.

mvh

martin
 
Är det själva bruntonen du vill uppnå är det lätt att ordna i Photoshop. Du går då in i Image/Adjustments/Photo filter - Där kan du välja mellan olika färgfilter så som sepia, magenta osv. Dra bara upp opaciteten efter att du valt filter/färg så kommer du se. Du kan även välja att tona bilden efter egen vald färg genom att bocka i rutan "Color".

Mvh Andreas
 
Hur svårt kan det vara? Hitta en grusgång, en sol och en gatlykta Alltihop aka vara i närheten av ett stort träd. Sen fotograferar du det!
 
Mikke Sandberg skrev:
Hur svårt kan det vara? Hitta en grusgång, en sol och en gatlykta Alltihop aka vara i närheten av ett stort träd. Sen fotograferar du det!

Tycker det är trist med den typen av sarkastiska svar på en fråga oavsett hur frågan är formulerad eller har för innehåll.
 
august brandels skrev:
hur får man en bild att se ut så här?

Finns säkert fler sätt men så här hade jag försökt:

Ta en bild, underexponera alt. exponera efter himlen.

Höj kontrasten med Nivåer eller Kurvor.

Gör ett nytt lager och sätt blandningsläget till Multiplicera. Måla i lagret med 50% grå för att simulera gråfilter.

Färga bilden med antingen Fotofilter eller Nyans/mättnad med alternativet "Färga" i kryssat.

Lycka till.
/Hasse
 
Re: Re: hur får man en bild att se ut så här?

Vandraren skrev:
Finns säkert fler sätt men så här hade jag försökt:

Ta en bild, underexponera alt. exponera efter himlen.

Höj kontrasten med Nivåer eller Kurvor.

Gör ett nytt lager och sätt blandningsläget till Multiplicera. Måla i lagret med 50% grå för att simulera gråfilter.

Färga bilden med antingen Fotofilter eller Nyans/mättnad med alternativet "Färga" i kryssat.

Lycka till.
/Hasse


Är också nyfiken på den här tekniken att "fuska" fram gråfilter, då jag är lite fattig just nu :(

Kan du förklara lite mer vad du menar att måla med 50% grå.

Tack på förhand!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.