Annons

Hur får jag bilder "playboy len"

Produkter
(logga in för att koppla)

djdali

Medlem
Ni vet alla tjejer i playboytidningarna är så smooth.

Hur får man till det?
 

Bilagor

  • marisweb.jpg
    marisweb.jpg
    7.4 KB · Visningar: 3,313
En nyfiken fråga. Varför ställa frågan då du verkar ha bra koll själv på hur man gör. För det är väl din bild du lade upp?
 
Finns ett intressant trick (jag tror det är vad du söker) i senaste numret av Cap & Design (eller var det numret innan? Kila till butiken och kolla, eller ring upp dem och fråga: http://capdesign.idg.se/)

De kallar det "gorbymask", och det funkar utmärkt. Tro mig! Jag har provat på mig själv... :)

Tittade just i deras arkiv med tips på internet, men det verkar inte finnas där. Konstigt! Kanske kan du be dem lägga ut det?
 
Hoppas att ”Gorbymask” inte är den term som kommer användas.

Metoden är en klassiker, som ”alla” körde innan Neat Image.

Öppna bilden.
Skapa en kopia av lagret.
Använd filter Gaussisk oskärpa med ett värde mellan 3-7, beroende på bildstorlek, på lagerkopian.

Dra i reglaget för opacitet tills de två lagren blandas lagom mycket.
Lägg på lite brus så den plastiga känslan inte blir för framträdande.

Använd lagermask och måla bort softningen över ögon, ögonbryn, mun, hår och kläder.

Klart.

Jag visar ett exempel med lite överdriven effekt...
 

Bilagor

  • namnlöst-1.jpg
    namnlöst-1.jpg
    44.7 KB · Visningar: 2,839
Överdriven effekt som sagt men jag hoppas verkligen att jag inte är den ende som tycker att modellen i exemplet såg bättre ut före än efter... ;-)

Lärdomen av detta kanske kan vara: Överdriv inte.
 
LeadHead skrev:
Överdriven effekt som sagt men jag hoppas verkligen att jag inte är den ende som tycker att modellen i exemplet såg bättre ut före än efter... ;-)

Lärdomen av detta kanske kan vara: Överdriv inte.
Jag citerar en modell från TV3:
Det gör inget att man ser brösten, för det är ju suddat så det ser naturligt ut”.

Det citatet har hedersplats i min lilla bok, där jag antecknar små nyttigheter.

Jag softar normalt sett så det knappt märks, ungefär 50% av mitt exempel ovan.

Andra softar mer...
Jag har en del exempel från nätet som är smått omänskliga efter att fotografen har använt NI.
 
mipert skrev:
Jag har en del exempel från nätet som är smått omänskliga efter att fotografen har använt NI.
här är en naturlig bild... jag förstår dock inte varför hon ser så omänsklig ut.. jag gick ju bara förbi bilden med NI i handen.

;o)
 

Bilagor

  • tjosan3.jpg
    tjosan3.jpg
    18.9 KB · Visningar: 2,630
Det är för att du kör Proversionen...

Jämfört med en del bilder jag sett ligger din härligt glada tjej långt efter, på en del modellsajter finns bilder som är ett stort blurr med överskärpta ögon som lyser fram i allt det Wratten82rosa skimret.

Till och med Slitz ser grovporigt ut i jämförelse med de bilderna.

Por, inte porr.
 
Senast ändrad:
Hej!!

Får man fråga vad de är för ett verktyg?
Neat Image alltså.

Är de till för kameran eller för Photoshop??
Hur får man ner de i kameran?Väljer man en sorts profil då?Eller vadå?
Man vill ju inte att alla bilder skall se ut så!

?????

johan
 
Gatufoten skrev:
En nyfiken fråga. Varför ställa frågan då du verkar ha bra koll själv på hur man gör. För det är väl din bild du lade upp?

Jag har tagit bilden men den är helt obehandlad.
Skulle vilja få den att få kvalitét nog för tidningsomslag, If you know what I mean ;-)

Om nån är sugen får denne gärna leka med bilden, tyvärr har jag ingenstans attt lägga större bild.
 
djdali skrev:
Jag har tagit bilden men den är helt obehandlad.
Skulle vilja få den att få kvalitét nog för tidningsomslag, If you know what I mean ;-)


Läckert. Men det är ju en bättre bild än playboytidningarna brukar göra. Fast jag tittar ju aldrig i sådana förstås så vete sjutton hur jag vet det (hrrm eller något sådant) *nu blev det knepigt att ta sig ur det här*
 
djdali skrev:
Skulle vilja få den att få kvalitét nog för tidningsomslag, If you know what I mean ;-)

Hej.

Ett alternativ kan ju faktiskt vara att ordna till det mesta redan vid fotograferingen :)

Bra ljus, rätt make up, och ännu mera bra ljus.

... sen e de klart! ;)

/Jacob vP
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.