Annons

Hur fångar jag fågeln bäst

Produkter
(logga in för att koppla)

Rosu

Medlem
Hej!
Jag är nybörjare inom foto och är nu mycket sugen på att få några fina bilder på fåglar!
Jag har varit ute och försökt en hel del, men aldrig lykats få till dem något bra.
Jag har en hyffsat dålig utrustning eftersom mitt 200mm inte har någon autofocus. Hur gör jag på bästa sett för att fånga dessa bevingade så djävlarna på bild?

MVh
Robin

Fåglar? Vilka fåglar?

Stadsduvor är rätt enkla att hitta och flyktbilder på dem är bra grundträning. Fågelbord brukar också ge gott resultat. Fåglar i naturen är lite svårare med Din begränsade utrustning, men sök på ornitologsidor, så hittar Du bra ställen att börja på.

Det finns massor av trådar här på fs.se - sök - och Du skall finna.

tannler skrev:
Fåglar? Vilka fåglar?

Stadsduvor är rätt enkla att hitta och flyktbilder på dem är bra grundträning. Fågelbord brukar också ge gott resultat. Fåglar i naturen är lite svårare med Din begränsade utrustning, men sök på ornitologsidor, så hittar Du bra ställen att börja på.

Det finns massor av trådar här på fs.se - sök - och Du skall finna.

Lite roligare än stadsduvor och fågelbord hemma i trädgården kan ju vara att ordna ett matningsställe och ett gömsle i en vacker miljö i skogen.

tannler skrev:
Fåglar i naturen är lite svårare med Din begränsade utrustning