Annons

Hur få kortläsaren att hitta SD-kortet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobias K

Ny medlem
Har nyss köpt en Nikon D80 och köpte ett Sandisk Ultra II 2 Gb till. Har nu problem med att datorns (bärbar HP Pavilion dv 1000) inbyggda kortläsare inte hittar minneskortet. Några tips för att få det att funka? Har formaterat kortet i kameran.

(Med kabel kan jag föra över bilderna från kameran.)

Tobias
 
hej
Är det ett HCSD

Då får du hoppas det finns en uppdatering av programvaran till din hp på hp sida.

Jag har en HP 9420 o där finns ingen fungerande uppdatering, så jag har köp en extern läsare som klarar det för usb2.

Roine
 
Min Philip skärm har kortläsare, väldigt praktiskt, men tyvärr funkar inget av mina SD kort som är på 2GB kort i den.

Har skaffat en SandDisk extern läsare och där funkar det.

Mvh

Anders
 
jag fick med en kort läsare när jag köpte ett sandisk 4gb extreme kort som funkar riktigt bra liten och smidig är den också. ganska väl investerade 400 kronor 4gb + kortläsare... om du ändå behöve lite mer lagringsutrymme också
 
Det är inte ett SDHC utan ett "vanligt" SD. Andra (mindre och äldre) SD-kort funkar men det verkar var problem för flera med lite störr kort.

Kan det behövas någonn form av uppdatering till datorn och i så fall var hittar man sådana?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.