Bläckostanden är klart rimlig på Canon pro 1000
Jag har haft många epson skrivare pga förut hade dom bäst print kvalitet. Idag ögmora det dött lopp på den punkten mot canon.
Jag hade epson 2200 sedan 7880 sedan 7900 samtliga fick man mecka med trots jag använde lyftfuktare i rummet på inrådan av bortgångne Stefan Olsson.
Man fick alltid köra en nozzelcheck med epson med canons bedömer du typ aldrig göra det.
Jag har mängder av kollegor som tröttnat på strulet med epson o deras svindyra o kassa service organisation.
Det finns tom med en video när en kvinnlig fotograf slår sönder sin 7900 pga allt strul med den.
om du inte körde nozzelcheck o printade bilder oft då kom ränderna på bilden som Ett brev på posten.
Nu har jag haft min Canon pro 1000 i över 2 år o aldrig ett enda strul samt skulle printhuvet gegga ihop o paja kan du köpa ett nytt för vettiga pengar. Med epson då får du antingen en svindyr reparation så det lönar sig aldrig laga den.
jag avråder alla från att köpa epson pga deras teknik i skrivhuvet är inte bra.
Min gamla 7880 som jag sålde billigt till en kollega, den funkade när han fick den. Efter han åkt på semester i 4 veckor tvärdog den, geggade ihop fullständigt.
Han försökte med nålar, fönsterputs medel o mängder med tips från nätet. Det gick inte bara slänga skiten.
Det är bara att goggla på engelska om problem med epson skrivare så kan du skriva 100 nya biblar med allt om det.
varje gång man skulle köpa en ny epson så skulle problemet vara borta