Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur byta ägaruppgifter på eos 350?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hygren

Ny medlem
Hej! I höstas köpte jag en eos 350d begagnad, och är så långt jättenöjd. Men, då jag installerat Opanda EXIF viewer i datorn, står det på alla bilder förra ägarens namn, vilket inte är kul. Hur gör man för att få dit mitt eget namn? Jag har reggat kameran på mig på Canons hemsida, vilket inte gjort nån skillnad, behöver jag koppla den till datorn och göra nåt eller vad göra? Tacksam för hjälp! Mvh Fredrik
 
Hygren skrev:
Hej! I höstas köpte jag en eos 350d begagnad, och är så långt jättenöjd. Men, då jag installerat Opanda EXIF viewer i datorn, står det på alla bilder förra ägarens namn, vilket inte är kul. Hur gör man för att få dit mitt eget namn? Jag har reggat kameran på mig på Canons hemsida, vilket inte gjort nån skillnad, behöver jag koppla den till datorn och göra nåt eller vad göra? Tacksam för hjälp! Mvh Fredrik

Jupp, du måste ha den kopplad mot en dator. Och såvitt jag vet så kommer du dessutom bara åt det via Canons program, dom som följer med kameran. Kommer inte ihåg i huvudet vilket bara :)
 
Koppla in kameran och låt programmet "Canon Camera Window" gå igång. Under en av flikarna kan du ändra uppgifterna på vem som är ägare på kameran och tagit bilderna.

Lycka till.
 
Photosession skrev:
Koppla in kameran och låt programmet "Canon Camera Window" gå igång. Under en av flikarna kan du ändra uppgifterna på vem som är ägare på kameran och tagit bilderna.

Var hittar jag det programmet. Verkar inte finnas på min CD Canon Digital EOS Solution Disk v 10.0
/robban
 
Jag vill minnas att det är 'ZoomBrowser' man ska installera. Där under en av flikarna/menyerna ska man hitta det man söker....

ZoomBrowser finns på CD´n "...... Solution Disk"

Om du inte hittar det så maila så fixar vi det!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.