ztenlund
Aktiv medlem
Alla kameror har brister när de jämförs med D850 på basiso.
Ett helt obegripligt svar på den aktuella frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alla kameror har brister när de jämförs med D850 på basiso.
Ett helt obegripligt svar på den aktuella frågan.
Bilderna är inte lika redigerade, väldigt svårt att jämföra när färg och kontrast är högre i ena bilden.
Generellt tycker jag det är fel att jämföra bilder sida vid sida. Det är som jag brukar säga som att jämföra hastigheten på två bilar där de tvingas köra lika snabbt.
Gasa på med redigering, kurvor, färger, lyft skuggor eller hela bilden och se vilken bild du kan redigera mest.
Nog vill du ha den kamera du kan felexponera mest? För visst redigerar du bilder?
Nejdå, lite ironi klarar du nog som svar på inlägget, (inte ursprungsfrågan).
Det sista var väl tramsigt Ola ?
jag tror att han som redigerade bilderna hade fått högdagarna att se likadana om Nikon hade haft lika mycket information i dom partierna. Att färgen kan skilja är normalt fuji har mer färg i sin grundinställning än vad min Nikon D850 har.
Om jag minns rätt så hade tex Nikon d800 ett pressat iso 64 läge Alltså lite fejkat sådant. NU när jag googlade så har min D850 fått ett lägre bas iso 64 med ett iso 32 (fejk) läge.
Om Iso 64 håller samma kvalitet på alla delar som ett iso 100 gör det har jag ingen aning om på D800 gjorde det inte det i alla fall.
D800, D810 och D850 ger ökat DR på ISO64. Fotar oerhört mycket där, ISO100 och 200. Inte är ISO64 fejkat.
Tittar fortfarande på Fujin som andra kamera, den är bara så trevlig att jobba med.
Jag är typ säker på att d800 inte hade ISO 64 som basiso, mig veterligen kom det på d810.
Minnet svek.
På D800 är iso64 fejk men inte på D810 och D850.