Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur bränna bildCD?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
.. I nero?! Vill ha bilderna i jpeg som de är sparade i, men Nero vill inte kännas vid det formatet.. vad gör man? Nån som kör nero?

Hallå...
Jag kör Nero.. Var tvungen att prova nu när du skrev sådär och för mig var det inga problem alls att bränna ner bilderna på cd i jpeg format... Vad konstigt..
Fungerar hur bra som helst att öppna dem från cd´n också...
Såhär gjorde jag:
1. startade programmet (såklart... ;) )
2. Compile new cd
3. Data CD
4. Create a new data-cd
5. finish
Och sen drog jag över de filer jag ville ha med...precis som vanligt.. Inga problem alls...

/Malin

ok, men jpeg finns inte med på listan över kompatibla filer?

Har bara en skiva kvar så jag villundvika att förstöra den:)

Jonas, jag tror du råkat komma åt knappen som gör en VCD med stillbilder för visning på teve med DVD-spelare och dylikt. Leta upp knappen för vanliga data-cd-skivor som Malin tipsade om så går det bra att bränna vad som helst.

Om det inte är din avsikt att bränna en VCD förstås. Då måste du förmodligen använda ett format som Nero gillar.

klicka så du kommer åt wizarden, det är där du hittar vad de andra pratar om...

knappen under "file" är den du ska trycka på... Ett vitt papper med en cd-skiva på... sen klickar du på wizard och följer instruktionerna som någon tidigare lämnat...

Aahh! Nu har det löst sig efter mycket hårkliande!

Fick upp nån lista över kompatibla filer och blev lite nervös när jpeg inte fanns med..

Men nu hjälpte ni mig igenom processen...

Stort Tack!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar