Annons

Hur blir jag modell? (var: "sabina")

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har varit medlem där sen innan.. men modellbilder funkar inte så bra.. så skulle se om ngn var intresserade här..

erfarna som oerfarna:)
 
Jag försöker hitta modeller till amatör fotografier så jag antar att det inte är det du säker efter.
 
Problemet på Modellbilder och även här kan jag tänka är att även om man som amatörfotograf är intresserad måste det ofta stämma geografiskt också. Har inte så mycket pengar över till att resa runt och fota, eller betala modellens reskostnad.
Men det borde väl finnas gott om fotografer i dina trakter?
 
Om jag förstår det hela rätt så vill du bli modell. De flesta yrkesverksamma modeller är knutna till någon sorts modellagentur. Så jag tycker att du i första hand skall kontakta dem. En seriös agentur står för det mesta då det ligger i deras intresse att du skall få uppdrag. Vet inte vilka mått du har, men de har oftast vissa krav. Om man inte lever upp till dessa så betyder det inte att man inte kan stå framför kameran, man kan bli reklammodell osv.
Så kontakta t ex Mikas


Vet som sagt inte vad ditt mål är med modellandet. Så det blir nog en naturlig fråga för att kunna hjälpa dig. Vad är målet med modellandet? Vilken nivå?
 
Det beror naturligtvis vad för typ av modell du vill bli men strunta i att bli bättre genom att fotograferas av folk som inte är i branchen.

Jag har upplevt många modeller som har skolats in enligt mallar hämtade från jag vet inte var...

(Troligen Moore och gamla amerikanska böcker om hur man fotograferar glamour.)

Hör av dig till en agentur i dag.
Ha några bra bilder redo (behöver inte vara ”modellfoton”, det räcker med vardagsbilder).
 
Jag skulle möjligen kunna fotografera dig enligt TFP vid tillfälle. Men det står inte så mycket mer om dig än att du bor i Skåne. Stad och ålder hade varit intressant.
 
Jaha... då kan jag väl göra det på samma gång som jag åker hem och hälsar på min "gamla" mor (kommer själv från Kristianstad).

Håller iof sig med Mipert i mycket, men du tar nog inte direkt skada av att få några portfoliobilder i vilket fall som helst.
 
ZabinaFotograf skrev:
tyvärr inte...


har blivit för många oseriösa nu på senaste.
för jävligt att de fördärvar
På vilket sätt är de oseriösa?
Jag menar att de flesta fotografer på www.modellbilder.se är ju amatörer (liksom modellerna) så om man tror man ska hitta fotografer där som jobbar på någon modellagentur eller kan fixa dit en är man nog fel ute.
 
Hmm.. jag tror nog att bästa sättet att komma igång som modell är att gå på så många castings man bara kan+ att ta kontakt med agenturer. Inte för att jag är expert på områded precis... Men en bra portfolio är nog inte så dumt att ha så några fotosessioner med duktiga seriösa amatörer kan kanske vara bra. Kan dock tänka mig att agenturer inte bryr sig så mycket om en eventuell portfolio, utan det är mer om man söker uppdrag i andra sammanhang.

Nåväl... jag håller till i Malmö men har vägarna förbi Kristianstad ibland. Jag har lagt ett mail till dig via din personliga profil på fotosidan.
Mitt MSN är samma som min epost "[email protected]"
MVH, Niclas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.