niclaslind
Aktiv medlem
Fujidirekt är grymt snabba och billiga, MEN alla mina bilder blir väldigt mörka och har oftast en grönaktig nyans.
Jag har inte kalibrerat skärmen ännu (Eizo flexscan S2431W), MEN jag har tidigare beställt fotoböcker från fujidirekt och dessa kom levererade i perfekt färgåtergivning, ljusstyrka etc. jag var väldigt nöjd med dessa!
Väldigt fina utskrifter i fotoboken från samma bolag; Då kan man inte låta bli att undra, slarvar dom på de vanliga utskrifterna eller varför blir just dom mörkare, kraftigare i färgerna samt med dålig färgåtergivning?
Min "cocktail"bild på min presentation blev tex. så pass mättad i färgerna att det ser ut som om jag haft en helt ogenomskinlig vätska i glasen.
Dessutom blir inte heller hela bilden med från Fujidirekt, jag hade gjort en svart ram kring några foton i photoshop men denna var beskuren längs ena kanten. Inte så snygggt.
När jag laddar upp mina bilder på deras hemsida står det tex. "Du har laddat upp 98bilder, 95 av dessa har vi justerat..." Kan detta vara orsaken till mina problem?
Hur ser Era bilder ut som är levererade från fujidirekt? Har någon skickat in exakt likadana bilder till crimson och jämfört?
Läge att reklamera?
Jag har inte kalibrerat skärmen ännu (Eizo flexscan S2431W), MEN jag har tidigare beställt fotoböcker från fujidirekt och dessa kom levererade i perfekt färgåtergivning, ljusstyrka etc. jag var väldigt nöjd med dessa!
Väldigt fina utskrifter i fotoboken från samma bolag; Då kan man inte låta bli att undra, slarvar dom på de vanliga utskrifterna eller varför blir just dom mörkare, kraftigare i färgerna samt med dålig färgåtergivning?
Min "cocktail"bild på min presentation blev tex. så pass mättad i färgerna att det ser ut som om jag haft en helt ogenomskinlig vätska i glasen.
Dessutom blir inte heller hela bilden med från Fujidirekt, jag hade gjort en svart ram kring några foton i photoshop men denna var beskuren längs ena kanten. Inte så snygggt.
När jag laddar upp mina bilder på deras hemsida står det tex. "Du har laddat upp 98bilder, 95 av dessa har vi justerat..." Kan detta vara orsaken till mina problem?
Hur ser Era bilder ut som är levererade från fujidirekt? Har någon skickat in exakt likadana bilder till crimson och jämfört?
Läge att reklamera?
Senast redigerad av en moderator: