Lars Johnsson
Aktiv medlem
Låter ju bra att själv åka dit. Men du skall betala flygbiljetten och hotell. Sen när du går in i affären och köper objektivet så får du betala 8% i skatt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lars Johnsson skrev:
Låter ju bra att själv åka dit. Men du skall betala flygbiljetten och hotell. Sen när du går in i affären och köper objektivet så får du betala 8% i skatt
Lars Johnsson skrev:
Rent för struligt för att köpa ett objektiv. Det kanske inte finns hemma och skall beställas. Och B&H skickar bara grejorna till samma address som ditt kontokorts betal-address. Inga hotell.
Med andra ord så skickar de varorna till din address i Sverige om du betalar med kontokort.
Lars Johnsson skrev:
Eftersom du och flera andra inte verkat att känna till hur det fungerar. Ni råkar glömma moms & tull. Även garanti frågorna. Frågan ställde jag bara för att du och andra tidigare skrev att man fick garanti på nästan allt.
Jag har köpt alla mina grejor utomlands. Det mesta i Bangkok men även en del hos B&H. (3 kamera-hus och runt 10 objektiv) så jag tycker att det är bra och billigt. Men siffrorna skall vara rätt, det går inte som du att bara skriva köp ett 300/2,8 det kostar 29.400 kr. Folk som aldrig köpt utomlands blir lurade av såna påstående. Antagligen har du också blivit det för jag kan inte tänka mig att du beställt någon kamera eller objektiv från B&H.
Lycka till med beställningen men lär dig hur det fungerar först.......