Annons

Hur betalar ni om man handlar på B&H Photo & Video

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej på er där ute

Undra om någon har handlat och betalat någon vara från B&H Photo & Video i New York.
Ska beställa och undra om någon har gjort det?

THomas
 
Tjena!

Jag beställde från dom igår och betalade med mitt VISA. Det står ju nåt om att dom ska ha en kopia av kortet eller nåt sånt första gången man beställer så jag tog kort på fram och baksidan på VISA kortet och mailade till dom.
Dom verkade ha godkänt det iallafall för jag kollade alldeles nyss och då stod det att dom hade skickat mina varor. Ska kolla imorrn om dom har dragit pengar från kontot...borde dom ju ha gjort. :)

Ja...jag kan väl inte säga så mycket mer men det måste väl finnas några härinne som har beställt av dom.


Ha det gött!

M.v.h
//Michael
 
Om du ska beställa mycket och/eller har något sånär bråttom och/eller dåligt med tid/ork att hålla på att ringa kors och tvärs så rekommenderar jag att du överför pengar till deras konto framför att betala med betalkort. Anledningen är att BH alltid vill verifiera identiteten på kortinnehavaren och dennes adress innan köp från nya kunder går igenom och svenska banker har som policy att inte lämna ut just den informationen. Detta gäller dock första gången och har du väl klarat av det så är betalkortet smidigast i fortsättningen.

Om du tänker gå igenom verifieringsprocessen så rekommenderar jag dig för övrigt att du skaffar dig en kontakt hos ditt lokala bankkontor (om du inte redan har en) och hänvisar BH direkt till denna person. Glöm inte bort öppettiderna och stå på dig.
 
Johan A skrev:
Anledningen är att BH alltid vill verifiera identiteten på kortinnehavaren och dennes adress innan köp från nya kunder går igenom och svenska banker har som policy att inte lämna ut just den informationen. Detta gäller dock första gången och har du väl klarat av det så är betalkortet smidigast i fortsättningen.

Kontrollen görs inte via din svenska bank utan direkt via MasterCard eller VISA. De har även dina uppgifter, även om det är SEB eller FSpB som exempelvis utfärdat kortet.

De godkänner avfotografering av kortet eftersom det är i princip samma sak som om du scannar eller kopierar kortet och mailar/faxar in det.
 
Jag scannade av mitt Visa-kort och delade bilden mitt itu så att inte hela kortnumret skickades i samma mail. Vet inte om det är överdrivet men det var ingen match och funkade hur bra som helst hos B&H...
/Svante
 
bra service!

Jag fick min kamera från B&H igår! tog fyra dagar upp till kalla norrland från NY. Bra jobbat tycker jag!

jag betalade med Visa, fick faxa över kopior på mitt kort då det var första gången man handlade. Allt gick snabbt och smidigt! Kommer nog att handla där i framtiden,
 
tänkte låna tråden lite.. hur fungerar det med garanti.. samt moms inbetalningen..?? är det 25% som momsen ligger på..??
 
.di skrev:
tänkte låna tråden lite.. hur fungerar det med garanti.. samt moms inbetalningen..?? är det 25% som momsen ligger på..??

Garantin är oftast världsomspännande, dock inte på vissa artiklar som exempelvis kamerahus, vilket är mycket tråkigt, däremot är det världsgaranti på tillbehör och gluggar.

Du betalar 6,7% i Tull plus 25% i moms till det bolag som skeppar ut grejerna till dig, kan vara FedEx, UPS, DHL, Schenker m.fl.
 
är det nån som har haft problem med kamrahus som är köpta hos B&H.. att ni har behövt lämna in den för lagning.. räknade lite grovt att Canon300D med kit lins kostar 8200kr efter moms.. så det är ju rejält billig.. men är orolig för att om man har otur på sin sida och är tvungen att skicka över den till USA för lagning.. ScandinavianPhoto har ju den för ~12.000kr.. fast då med batterigreppet..

några tips..??
 
.di skrev:
är det nån som har haft problem med kamrahus som är köpta hos B&H.. att ni har behövt lämna in den för lagning.. räknade lite grovt att Canon300D med kit lins kostar 8200kr efter moms.. så det är ju rejält billig.. men är orolig för att om man har otur på sin sida och är tvungen att skicka över den till USA för lagning.. ScandinavianPhoto har ju den för ~12.000kr.. fast då med batterigreppet..

några tips..??

Stockholms Centralservice (fd. Canon IT Service) är väldigt schyssta mot dem som handlat utomlands, så det brukar ordna sig ändå. Så länge du har kvitto och garantisedel så gnäller de inte.
 
tack för svaret.. satt och räknade lite.. en EOS300D-kit.. batterigreppet.. och en Canon75-300III USM.. och ett minnes kort på 1GB.. kostar mig inkl frakt och moms grovt räknat 13700kr hos B&H.. samma paket kostar mig 16900kr hos ScandinavianPhoto..

är ju hela 3000kr.. men tycker inte om frakt och sånt.. blir nog till att köpa hos SP här i Gbg..
 
Senast ändrad:
Ett räkneexempel:

Beställde ett Nikon 50 1,8D AF + HR-2 hos B&H
Pris 1086:- inkl frakt.
Men från UPS har jag fått två räkningar, dels på HR-2 223:-, dels på gluggen 483:-
Totalt: 1792:-

Eftersom B&H kan skicka från olika ställen i NY, kan det bli så att man får flera paket.
HR-2 kom ena dagen, den andra kom gluggen... :)

Scandinavianphoto tar 1350:- för gluggen och 350 för HR-2 + frakt.
 
B&H har full koll på alla led vad gäller kortbetalning. Jag har handlat från dem sen -96 och aldrig haft något krångel. Är det första gången du betalar med kort hos dem följer du deras instruktioner om hur verifieringen skall gå till så är det inga problem.

Garantier på Canon brukar inte vara något problem för Canon world vill knappast höra från en kund att en kamera man exempelvis köpt under semestern inte skall garantilagas när man kommer hem bara för att den är inköpt i ett annat land - i slutändan är det Canon som Canon oavsett land.

Handla på!
 
har tänkt att köpa följade saker hos B&H..

Canon EOS 300D: $879.95
EF 75-300mm III USM: $169.95
BG-E1 Battery Grip: $104.95
BP-511A Lithium-Ion: $54.95
B+W58mm Warm.Circ.Pol.81A: $137.95
B+W58mm Skylight.KR-1.5MRC: $33.50
Lowepro Omni Trekker: $155.95
420EX Speedlite: $169.95
#OM-EX Omni-Bounce: $16.95
Shipping: $108.00
Total:$1,832.10

det blev en hel del.. ca 18.000kr med moms och tull.. om jag nu inte har räknat fel.. kan inte bestämma mig.. är ju rätt mycke pengar det handlar om.. men B&H har ju fått bra kritig från alla här i FS.. få väl se om man ska handla eller ej.. kamera köpet gör mig galen snart.. =( eller ska man handla in allt från Hong Kong.. ska kanske dit till vinter..??
 
Tull?

Hur är det med tullverket när man skickar efter från USA? Får man betala tull på varorna?
kjellsn
 
TxT skrev:
Hej på er där ute

Undra om någon har handlat och betalat någon vara från B&H Photo & Video i New York.
Ska beställa och undra om någon har gjort det?

THomas

Jag beställde lite grejer därifrån i onsdags och betalade utan några problem med mitt MasterCard.

Sen är det lite spännande att vi UPS hemsida följa paketets väg. I onsdags kväll vid 8-tiden lämnade det NY. Ett par timmar senare dök det upp i Philadelphia där det fick vila över natten.
Torsdag morgon skickas paketet vidare och anländer till Köln på kvällen. Morgonflyg idag och paketet anländer till Västerås kl 8.55. Nu skall det bara de sista milen till Karlstad. De sista milen kommer att ta 3 DAGAR!!! CYCKELBUD från V-ås?

Nej det infaller ju ett veckoslut nu, så jag får tålmodigt vänta tills på måndag. Men då är det ju min födelsedag och jag får ett spännande paket som garanterat inneåller saker jag vill ha. :)
 
.di skrev:
har tänkt att köpa följade saker hos B&H..

Canon EOS 300D: $879.95
EF 75-300mm III USM: $169.95
BG-E1 Battery Grip: $104.95
BP-511A Lithium-Ion: $54.95
B+W58mm Warm.Circ.Pol.81A: $137.95
B+W58mm Skylight.KR-1.5MRC: $33.50
Lowepro Omni Trekker: $155.95
420EX Speedlite: $169.95
#OM-EX Omni-Bounce: $16.95
Shipping: $108.00
Total:$1,832.10

det blev en hel del.. ca 18.000kr med moms och tull.. om jag nu inte har räknat fel.. kan inte bestämma mig.. är ju rätt mycke pengar det handlar om.. men B&H har ju fått bra kritig från alla här i FS.. få väl se om man ska handla eller ej.. kamera köpet gör mig galen snart.. =( eller ska man handla in allt från Hong Kong.. ska kanske dit till vinter..??

Har beställt ett Canon EF 17-40/4,0L IF USM från Honkkong och det kostade 5500 kr ,Cyber vill ha 7880 kr + frakt .Nu slipper jag frakt från Honkkong så jag vet inte vad det kostar.
 
Hur är det med tullverket när man skickar efter från USA? Får man betala tull på varorna?
Bör tilläggas att det är olika tull på olika varor. Digitalkameror är det 0% tull på, objektiv är väl 7% har jag för mig.

Momsen gäller oavsett, 25%.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.