Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur bär man kamera med tele på smidigt sätt?

Produkter
(logga in för att koppla)
En rem i flexande neopren, häng den över huvudet från ena axeln ner till andra sidan. Som damer har sina väskor ibland.
Har själv köpt i neopren det tar stötar o flexar när man går själv bär jag mitt 120-400 så inga problem. Men däremot hålls det i handen så får man snart ont i handen knölarna mellan fingrarna svullnar upp.

Tackar för tipset Susanne, men hänger inte kameran med objektivet nedåt med en sådan? Om den går att fästa i objektivets stativgänga är det dock en kandidat. Jag kan se fördelen med viss stötdämpning.

/Toni
 
Tack Julle.

Hittade en annan variant på kaffebrus: http://kaffebrus.com/axelrem-quick-strap-for-1-kamera-1336.html
Ser ut att vara en kopia av Black Rapid, till ungefär halva priset av nämnda. Kanske kan vara nåt?

/Toni

den köpte jag för några veckor sen, fungerar finfint med min 50d med batterigrepp och 70-200. kommer aldrig ha en vanlig kamerarem efter jag testat den. Avlastar bra, man får friare händer, snabb att ta upp när man behöver fota etc. enda smolket i bägaren är att lås/skruven till karbinhaken skruvar upp sig ibland så den ska jag byta.

någon som har tips på sida där dom har låsbara karbinhakar?
 
den köpte jag för några veckor sen, fungerar finfint med min 50d med batterigrepp och 70-200. kommer aldrig ha en vanlig kamerarem efter jag testat den. Avlastar bra, man får friare händer, snabb att ta upp när man behöver fota etc. enda smolket i bägaren är att lås/skruven till karbinhaken skruvar upp sig ibland så den ska jag byta.

någon som har tips på sida där dom har låsbara karbinhakar?

Jag hittade de här på Scandinavian http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=10341323 Tyvärr ingen bild eller närmare information på sidan.

/ Toni
 
Det verkar inte finnas remfästen på 400/5.6L, men det behövs ju inte med Black Rapid.
Sun-sniper verkar vara en liknande lösning, men något billigare. Någon som provat den remmen?

/ Toni

Black Rapid
Sun-sniper
Quick strap

finns många o välja på med samma funktion
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.