Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HP papper till Canon skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

killer_ante

Avslutat medlemskap
Fick häromdagen en 100-pack HP-skrivarpapper (10*15), men när jag skriver ut på det så ser det ut som om något är fel. Bläcket ligger i stora klumpar och det ser förjävligt ut.
Jag skriver ut i Canon Easy-Photoprint.

Måste jag fixa nån sorts inställning i skrivaren, för att den ska kunna skriva ut på andra papper, än de man kan välja i canons egna program ?

Hej.
Detta är kanske inte ett svar på ditt problem men....
Jag köpte Epson och Canon papper till min Canon skrivare och gjorde en likadan utskrift på båda papprerna. Slutresultatet gick inte att jämföra.
Epsonfotot kändes "platt" och färgerna kändes definitivt inte 100.
Min rekommendation är att köpa Canon's Pro papper till din Canon skrivare.

ja, jag får väl ta och köra på canonpapper i fortsättningen. Har ni tips på billiga inköpsställen i Stockholm? eller priserna kanske inte varierar så mycket att det är värt att gå och leta ?

Har också provat att köra HP papper på min Canon skrivare, vilket ger väldigt ojämna resultat!

På vissa bilder blir det okej (inte mer än okej!) men på vissa bilder SKRÄMMANDE resultat.

Så kommer hålla mig till Canon Papper i fortsättningen, om man inte hittar nått annat som funkar bra!

/Jocce

Till: Jörgen Nyberg
Förhoppningsvis hörde mitt svar hemma på denna tråden....
Det jag ville få sagt var att ett Canon papper är kanske att fördera före ett HP papper.

Är det bara canons skrivare som är såhär kinkiga på papper? Eller är det så att HPs papper helt enkelt är av sämre kvalitet ?

Nej, det är inte bara Canon. Min Epson var precis lika kräsen på papper och det gäller många andra skrivare också.

Jodå Michael, ditt svar hörde allt hemma här, fabrikanternas egna brukar funka bäst. Men jag har varit med om folk som skrivit ut på fel sida.

Kan vara helt ute å cykla men om ja minns rätt så hade (eller har) HP en special svart färg för utskrift på deras fotopapper, kan vara något sådant som gör att det svarta klumpar sig på papperet.

Kan oxå vara så att du valt fel papper vid utskrift i mjukvaran.

Hade själv inga större problem att skriva ut på olika fotopapper på min Epson skrivare, visst att det blev olika kvalitéer på olika sorters papper men inga större fel men original Epson papperet gav givetvis bäst resultat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar