Annons

hotshoeblixt+tillbehör resultat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joanna_D

Aktiv medlem
Hallå. Jag har en fråga jag försökt googla och hitta bilder/info om, men inte lyckats. Det jag undrar över är, hur stor skillnad det gör med tillbehör typ snoots, minisoftbox och så när man fotar med hotshoe blixt utomhus på en modell. Jag har aldrig testat.

Har precis köpt en sb-26 och har en annan blixt också som jag tänkt fota med ute och funderar över att köpa några tillbehör till dom, fast skulle vara jättekul om någon här har någon erfarenhet, kanske tom har bilder som är tagna med tex hotshoeblixt + någonting på.

MVH Joanna
 
Hallå. Jag har en fråga jag försökt googla och hitta bilder/info om, men inte lyckats. Det jag undrar över är, hur stor skillnad det gör med tillbehör typ snoots, minisoftbox och så när man fotar med hotshoe blixt utomhus på en modell. Jag har aldrig testat.

Har precis köpt en sb-26 och har en annan blixt också som jag tänkt fota med ute och funderar över att köpa några tillbehör till dom, fast skulle vara jättekul om någon här har någon erfarenhet, kanske tom har bilder som är tagna med tex hotshoeblixt + någonting på.

MVH Joanna

2 snabba. Kolla här: www.strobist.com (Kolla under respektive "Assignment")

Sedan i Strobist Flickr pool, många bilder där är tagna med liten blixt och någon slags ljusmodifierare(Varje bild skall i sin beskrivning ha info om hur bilden är ljussatt): http://www.flickr.com/groups/strobist/
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.