Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hongkongimport
- Trådstartare Björn_
- Start datum
CalleStahl
Aktiv medlem
Hej,
Är det någon som importerat frå hongkong?
När man kollar på tullverket och räknar ut slutpriset så blir det ändå rätt billigt. Någon som har erfarenhet?
//Björn
Glöm inte moms och en eller två extra hundra lappar för "administrativt arbete".
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Har du några internetbutiker och adresser?
Hej,
När man kollar på tullverket och räknar ut slutpriset så blir det ändå rätt billigt. Någon som har erfarenhet?
//Björn
vaktmästaren
Aktiv medlem
Hej,
//Björn
Det enda jag har importerat, hittills, är en lupp till mitt Loreo pannkakeobjektiv. Det kostade 11 Hongkongdollar totalt. Inga andra kostnader tillkom! Men det kanske beror på det låga värdet? Inte lönt med all byråkratin för ett så lågt belopp?
Björn_
Aktiv medlem
Har du några internetbutiker och adresser?
Nja, men det finns en del försäljare på tyska Ebay. Även om man lägger på tull och moms så kostar t ex ett CZ 135 1,8 c:a 14 000 om jag räknar rätt, vilket får ses som rätt "billigt"
//Björn
tannler
Aktiv medlem
Jag har i omgångar handlat fotoprylar från Hongkong och PR China och ännu aldrig behövt betala "extra" till Konungariket. Alla gånger jag beställt har det varit det lägsta priset alla kategorier, inklusive frakt, tull och moms. Jag ser ingen anledning att sluta handla av dem.
Jag har reklamerat en enda gång, men varorna kom efter några extra veckors väntan, så det är bara positiva omdömen från min sida. Förmodligen så har de väl sin beskärda del av skitstövlar de också, men det gäller alla nationer - jag har i alla fall klarat mig undan dem.
Jag har reklamerat en enda gång, men varorna kom efter några extra veckors väntan, så det är bara positiva omdömen från min sida. Förmodligen så har de väl sin beskärda del av skitstövlar de också, men det gäller alla nationer - jag har i alla fall klarat mig undan dem.
T_M
Aktiv medlem
Jag tycker det är rätt smutt. Har köpt ett stativ för 38kr, men jag väntar på ett par tv-spel nu som blivit skickade med "Hongkong Post" och de går inte att spåra om de ska till sverige(?) Hel mysko, vet inte vad det beror på dock men det gick icke att spåra.
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp
Får jag fram alla fall att den är på väg till Sverige men inte mer...Det kan ta upp till flera dagar innan det syns att det är på väg överhuvudtaget.
Outward Registered Letter
Destination - Sweden
The item (RBXXXXXXX00HK) left Hong Kong for its destination on 11-Apr-2010
tannler
Aktiv medlem
Tanken med EDI transpontdokument är att alla led i logistikkedjan skall skanna allt gods som passerar dem, eller som flyttas inom deras del av transporten. För deras interna kontroll räcker det oftast med att göra just detta, men för att vi konsumenter ska kunna stilla vår nyfikenhet, krävs två steg till; dataöverföring till en central server och publicering via ett web-gränssnitt.
Vårt krav på realtids-tracking möts med ganska mycket oförstående av en del aktörer. "Varför det?. Godset kommer inte fram snabbare för att vi lägger ner energi på det!" är en ganska vanlig invändning. Det vi anser vara en självklarhet är inte det för alla.
Vårt krav på realtids-tracking möts med ganska mycket oförstående av en del aktörer. "Varför det?. Godset kommer inte fram snabbare för att vi lägger ner energi på det!" är en ganska vanlig invändning. Det vi anser vara en självklarhet är inte det för alla.
Björn_
Aktiv medlem
Vet inte faktiskt.
Jag har aldrig råkat ut för tull. Har beställt allt frånsprit (konstig whisky från skottland) till kameragrejjer från Kina eller litteratur från USA samt musik (förr när det fanns cdskivor ;-)
Vissa har skrivit "noncommercial Value" utanpå paketet, nån gång stod det "gift". Whiskyn hade bara avsändare "Great Brittain" samt en postadress. Vet inte om detta hjälpt mig något, men jag har fått leverans från posten (både hämta själv och hem i brevlådan), schenker, fedex mfl
Jag har för mig att jag fått betala tull på nån grej jag fick levererat av UPS en gång men så kan det va.
Det kan ju vara så att jag bara haft en otrolig tur också. Man får alltid räkna med tull och moms och sen blir det en bonus om man slipper...
Jag har aldrig råkat ut för tull. Har beställt allt frånsprit (konstig whisky från skottland) till kameragrejjer från Kina eller litteratur från USA samt musik (förr när det fanns cdskivor ;-)
Vissa har skrivit "noncommercial Value" utanpå paketet, nån gång stod det "gift". Whiskyn hade bara avsändare "Great Brittain" samt en postadress. Vet inte om detta hjälpt mig något, men jag har fått leverans från posten (både hämta själv och hem i brevlådan), schenker, fedex mfl
Jag har för mig att jag fått betala tull på nån grej jag fick levererat av UPS en gång men så kan det va.
Det kan ju vara så att jag bara haft en otrolig tur också. Man får alltid räkna med tull och moms och sen blir det en bonus om man slipper...
Znutt
Aktiv medlem
Vi har köpt från honkong/japan rc prylar.
Fasnat i tullen (alltid) om det varit EMS express frakt eller Air Parcel. Alltså Express frakt eller paket.
Fasnat någon enstaka gång med vanlig spårbar flygpost men då får man skicka in värdet till tullen innan man får sakerna.
Vilka sidor handlar ni fotoprylar på? Som ni kan rekomendera (typ du tannler)
Fasnat i tullen (alltid) om det varit EMS express frakt eller Air Parcel. Alltså Express frakt eller paket.
Fasnat någon enstaka gång med vanlig spårbar flygpost men då får man skicka in värdet till tullen innan man får sakerna.
Vilka sidor handlar ni fotoprylar på? Som ni kan rekomendera (typ du tannler)