Annons

Hongkong Beställning

Produkter
(logga in för att koppla)

PontaX

Medlem
hitta ett billigt studiopaket på ebay / Shipping free även till sverige, betalar 1652 kr för

2 x 180W Strobe light
2 x 50W Modeling Lamp
2 x Sync Cord (5m)
2 x Light Stand
1 x 60 x 60cm (Soft box)
1 x 50 x 70cm (Softbox)
2 x Silver umbrella (33")
1 x 16-Channel Wireless Radio Trigger
2 x 16 Channel Receiver
1 x Carrying Soft Case for Flash & Stand

Min fråga är hur d funkar med taxor å tullar å allt annat som kan komma å kosta extra, hur d funkar med betalning och vad det kan gå på som max. Har beställt av Ucolor om d kan hjälpa :)

Mvh
Pontax.se

Mvh
 
Moms på tull+frakt +varor. Tullen kan vara någon % inget jag bryr mig om när jag handlar.

Så beroende på vilket värde de deklarerar på paketet så blir det moms o ev. tull på det. Många Ebayaffärer sätter ner värdet. Men då handlar man ju på egen risk om sakerna försvinner plus att man smiter undan moms.

De brukar ringa från t.ex. Fedex och säga att paketet är på väg och då kan man betala moms+tull med visakortet per telefon (om man vågar). Annars får man vänta på en avi.
 
Moms på tull+frakt +varor. Tullen kan vara någon % inget jag bryr mig om när jag handlar.

Så beroende på vilket värde de deklarerar på paketet så blir det moms o ev. tull på det. Många Ebayaffärer sätter ner värdet. Men då handlar man ju på egen risk om sakerna försvinner plus att man smiter undan moms.

De brukar ringa från t.ex. Fedex och säga att paketet är på väg och då kan man betala moms+tull med visakortet per telefon (om man vågar). Annars får man vänta på en avi.

nån erfarenhet av DHL och hur d funkar med extra avgifterna ? för det är väl inget dom kan dra eller hålla paketet tills jag betalat dom avgifterna ?
 
nån erfarenhet av DHL och hur d funkar med extra avgifterna ? för det är väl inget dom kan dra eller hålla paketet tills jag betalat dom avgifterna ?

Beställde en monitor från Hongkong och det fungerade istortsett likadant med DHL fick telefonsamtal om importavgiften som jag antingen kunde betala med kort via telefon eller kontant(jämna pengar) när jag hämtade paketet.

billigare och snabbare leverans än flera svenska internetshoppar.
 
Beställde en monitor från Hongkong och det fungerade istortsett likadant med DHL fick telefonsamtal om importavgiften som jag antingen kunde betala med kort via telefon eller kontant(jämna pengar) när jag hämtade paketet.

billigare och snabbare leverans än flera svenska internetshoppar.

Så för att få ut paketet måste jag betala avgiften då ?
Gäller det även som "gift" ?
 
Får man ett krav så sitter de på paketet tills man löser ut det misstänker jag.
Det där med "gift" funkar inte att komma undan med. Finns nåt värde som det är fritt upptill (typ 50$) men kommer inte ihåg vilket. Man handlar oftast för mer i vilket fall.

Det finns nån tråd på FS som innehåller allt detta, märker att jag inte exakt kommer ihåg alla nuffror.
 
Om man ska köpa grejer ifrån dealextreme så åker du garanterat på tull, det gjorde jag även om de hade skrivit ner grejerna + paketet var litet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.