Annons

Holga

Produkter
(logga in för att koppla)

bherg

Aktiv medlem
är det många som fotar med Holga här? jag undrar om det finns nått ställe i Sverige som har Holga kameror till salu..den med blixt och utan ..
 
Självkart fotar jag med Holga!

Holga med blixt?! Kul att att de duktiga produktutvecklarna på Holgafabriken inte ligger och latar sig. Återigen visar Holga att de ligger i täten ner det gäller teknikutveckling.

Först Holga 120. Sen Holga 120 flash! Var skall denna utveckling sluta. Själv drömmer jag om en Holga med uttag för stativ. Trots den imponerande snabba slutartiden på ca. 1/100 sek känner jag ibland att händerna ej räcker till.
 
Kan inte påstå att jag använder min Holga så aktivt men jag har en i alla fall ;)

Själv drömmer jag om en Holga med uttag för stativ. Trots den imponerande snabba slutartiden på ca. 1/100 sek känner jag ibland att händerna ej räcker till.

Jag löste det genom att limma fast en mutter med lämplig gänga i botten (var annars..???) på kameran med superlim. Funkar finfint! :)
 
Visst kan man tejpa fast den. Och det brukar jag göra. Men tänk er en Holga med stativgänga. Oj oj oj. Då pratar vi avancerad högteknologi.
 
Kulturhuset i Stockholm har Holga (både med blixt och utan). Har för mig att Holga 120 (utan blixt) kostar 395:-.
 
sen så finns det polaroid bakstycke till holga nu att få tag från japan tror jag .. hehe .. otroligt tufft ..
 
Har läst lite om Holgan och blivit riktigt sugen på att prova mellanformat. Läste på denna sida (länk till photodo) om Holgan, men även om "Lomo Lubitel 166" som skulle vara aningens dyrare men ansenligt bättre.

Holgan verkar ju finnas på Kulturhuset i sthlm, men är det någon som vet om och isf var man kan få tag på Lubitel-kameran? (i stockholm/uppsala)

/Henrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.