Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

holga i gbg?

Produkter
(logga in för att koppla)

xld

Medlem
hej!

har nyss fixat ett konto på fotosidan.se och tittar runt lite på sidans olika avdelningar.. en svensk version av photo.net? - trevlig sådan i alla fall!

hur som helst, vad jag ville fråga var om någon vet var man kan få tag på en holga 120s (gärna i gbg området)? har kollat runt lite, men hittar ingen återförsäljare..
eller prylar i stil med lubitels action sampler?

vet inte riktigt om det är här de här frågorna hör hemma, men om Ni gbgare där ute skulle framkalla en e6 i c41 med eventuell push eller pull... var skulle ni göra det? finns det inga billigare ställen än yfo?

Tack!


______________________
http://oq.deviantart.com/gallery
 
xld skrev:
eller prylar i stil med lubitels action sampler?
Är det en sån där som tar fyra bilder på samma ruta i snabb följd? Förvisso ingen Lubitel, men det finns nån slags plastkamera på Rusta för 69 kronor, eller däromkring som gör detta.
 
Jag vet inte ifall det blir billigare men både Japanphoto på Drottningtorget och Wasa Foto på Vasaplatsen kan förmodligen ta hand om framkallningen.
MVH Erik Å
 
Köpte faktiskt en Holga 120S av honom på fotomässan, kameran är fylld med finesser, avståndsinställning med 4 motivzoner från porträtt till naturbild.
Blixt/soljus eller molnigt.
6x45 eller 6x6 format, kräver vissa ingrepp enligt instruktionen.
Och som framgår även blixtsko på toppen.
2 st. metallskenor som håller ihop fram- och bak-stycke så att dom inte trillar isär när man tar i kameran (rekommenderar dock att dessa metallstycken tejpas eller säkras med gummiband).
Priset, endast 300:-

Fins även med inbyggd blixt men blir då lite dyrare, 475:-

Jo, linsskydd följer med också!

Ett fynd för den kreativa fotografen.
En sak till, inga problem med batterier, den fungerar helt utan dessa moderna men onödiga faciliteter.
Om någon vet vilken tid den har så är jag tacksam för den uppgiften.
 
Hej!

Kolla Hasselblad center, Götaplatsen. De har en hel del "plastkameror". Jag köpte min Holga där.

//Fredrik
 
teica? ser trevlig ut, tack för tipset! :)
(vet ni något om slutartid/bländare?)

hans- tack för infon! min syster går i skytteltrafik till pojkvännen i ulricehamn, förhoppningsvis är en plastkamera eller två i baggaget inte några problem.. hursomhelst ett trevligt sammanträffande :)
kolla på freestyle sales - de har en holga manual uppe med diverse tips och info, om jag minns rätt är det 1/100 vid f/8 eller f/11.
http://www.freestylesalesco.com/pdf/HolgaManual.pdf
låter som du är nöjd med den i alla fall? :)

hasselblad center? trodde de bara hade utställningar där? tack för infon - ska kolla om de har något inne!

erik- har aldrig varit inne på japanphoto än, men bättre sent än aldrig.. lämnar in nästa rulle där, tack!
 
tja grabben

hehe så du har hittat hit plutte =)

kolla hos poppen =) "det är alltid poppen" men där har han en pass kamera, eller vad den heter.

han sa att den inte fungerade, tror jag, och så var den en fyrkatig klup på 30x40x30cm...=) köp den,

Lindau hade ju innan han stänge en passa kamera som tog 9 bilder =)...den var större =)..

gör en egen kamera vet ja..så får du som du vill =)..
 
Holga 120S sa du va?
Hehe, vet kanske vart du kan skaffa en, men då måste du nog åka hela vägen till Danmark eller få en mailad hit till gbg.

Har ingen tele-nummer, men har hans e_mail. Adam Jensen. Prata me honom, han kan allt om den kameran du letar efter till å med vart du eventuelt hittar en.

e_mail : [email protected]
 
För övrigt kryllar det av holgor på Tradera. Där är en kille som verkar ha hur många som helst, har alltid en massa annonser upplagda. Eftersom folk sällan bjuder på dem kan du få en för utropspriset.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.