Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Holga- framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)
Färgneg ska man överexponera lite har jag lärt mig och det tål inte underexponering. Diafilm kan få riktigt fina mättade färger med lite underexponering. Det tål inte överexponering. Överexponerad dia är nog bland det fulaste som finns.

Enda gången man ska överexponera dia är om du ska framkalla filmen i C-41. Två stegs överexponering har funkat fint för mig.

Angående Holga, ta det försiktigt med kameran om du har batterier i för blixt. De kan lossna och så får man gå hem till mörkrummet och öppna kameran och pilla ut dom..har jag hört :)

För 120 är det samma priser som på Fotokungen om jag nu minns rätt, men kortare väntan. Dessutom ett utbud av film som FK saknar.
S/V också om det behövs. Vänddia/Cross är inga problem heller så länge du inte kommer med typ 10-15rullar....
Billigast/snabbast som jag känner till är "Svenskt Foto" på Hornsg., uppgång Mariatorget. Framkallning på ibland så lite som 45min för 49:- är väldigt jätte bra!
Mvh/Petter

Oj, det var riktigt billigt. Får prova Svenskt Foto och Hollyfoto då. :) Framkallade igår på fotokungen, då tog det 2 timmar bara.

Film tenderar jag att inte köpa över disk i Sverige iaf, brukar vara på tok för dyrt ändå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar